مهارات التفکير التکنولوجي في مادة العلوم اللازمة لتلاميذ المرحلة الإعدادية | ||||
مجلة العلوم التربوية - کلية التربية بقنا | ||||
Article 9, Volume 44, Issue 44, August 2020, Page 203-222 PDF (1.63 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/maeq.2020.153438 | ||||
![]() | ||||
Author | ||||
عدنان محمد عدنان على مصري عمار | ||||
باحث ماجستير کلية التربية بقنا- جامعة جنوب الوادي | ||||
Abstract | ||||
المستخلص : هدفت الدراسة الحالية إلي التعرف علي أهممهارات التفکير التکنولوجي في مادة العلوم اللازمة لديتلاميذ المرحلة الإعدادية ، وقد أعدت الدراسة قائمة بمهارات التفکير التکنولوجي،ولتحقيق هذا الهدف تم اتباع المنهج الوصفي ، وتوصلت نتائج الدراسة الي قائمة بمهارات التفکير التکنولوجي ،وقد أوصت الدراسة بضرورة الاهتمام بقائمة مهارات التفکير التکنولوجي وتضمينها فيمناهج العلوم للمرحلة الإعدادية . الکلمات المفتاحية : مهارات التفکير التکنولوجي. Technological thinking skills in science required for prep school students Adnan Muhammad Adnan Ali Master's degree researcher Faculty of Education in Qena - South Valley University adnan2020mohamedadnan@gmail.com Abstract: The current study aimed to identify the most important technological thinking skills in the science subject necessary for middle school students, and the study prepared a list of technological thinking skills, and to achieve this goal the descriptive approach was followed, and the results of the study reached a list of technological thinking skills, and the study recommended the need to pay attention to a list Technological thinking skills and their inclusion in the science curriculum for middle school. .Keywords: technological thinking skills | ||||
Keywords | ||||
مهارات التفکير التکنولوجي | ||||
Statistics Article View: 266 PDF Download: 267 |
||||