تصور مقترح لمنهج التربية الفنية للصف الأول الإعدادي في ضوء المستويات المعيارية لمحتوى المادة A Suggested Proposal of the Art Education curriculum for the preparatory Stage in Light of Normative standards of the subject content | ||||
المجلة الدولیة للمناهج والتربیة التکنولوجیة | ||||
Article 3, Volume 10, Issue 17, March 2023, Page 53-79 PDF (727.49 K) | ||||
Document Type: بحوث | ||||
DOI: 10.21608/ijcte.2023.293778 | ||||
![]() | ||||
Authors | ||||
أمل عبد الواحد محمد خلاف خلاف1; أمل عبد الفتاح سويدان2; شادية تمام2 | ||||
1جامعة القاهرة | ||||
2جامعة القاهره | ||||
Abstract | ||||
هدف البحث الحالي إلى وضع تصور مقترح لمنهج التربية الفنية للصف الأول الإعدادي في ضوء المستويات المعيارية لمحتوى المادة من خلال بناء مصفوفة مدى وتتابع للتصور المقترح للمنهج وتحديد الوحدات الدراسية والدروس الخاصة بها والمخرجات التعليمية في ضوء المستويات المعيارية لمحتوى المادة. Abstract: The aim of the current research is to develop a proposed conception of the art education curriculum for the first preparatory grade in light of the standard levels of the subject content by building a matrix and continuity of the proposed conception of the curriculum and identifying the units of study and their lessons and educational outcomes in light of the standard levels of the subject content. | ||||
Keywords | ||||
تصور مقترح -منهج التربية الفنية; المستويات المعيارية a proposed conception - art education curriculum - standard levels | ||||
Statistics Article View: 118 PDF Download: 593 |
||||