متطلبات إعداد معلم متعدد الثقافات في مصر | ||||
مجلة کلية التربية بالمنصورة | ||||
Volume 121, Issue 4, June 2023, Page 1847-1874 PDF (461.23 K) | ||||
Document Type: مقالات أدبیة وتربویة | ||||
DOI: 10.21608/maed.2023.303097 | ||||
![]() | ||||
Author | ||||
مى القناوي محمد عبد المحسن* | ||||
Abstract | ||||
لقد فرضت العولمة، والتكنولوجيا الحديثة، والهجرات تحديات كبيرة على المجتمعات بصفة عامة، وعلى التعليم بصفة خاصة حيث ظهر التعليم متعدد الثقافات، وأثر ذلك بدوره على إعداد المعلم لمواجهة هذه التحديات، وتلبية الاحتياجات التعليمية المتعددة للطلاب. ويهدف البحث الحالى إلى الوقوف على بعض متطلبات إعداد معلم متعدد الثقافات وذلك من أجل تحقيق التعايش السلمى، والتماسك الاجتماعى في المجتمع. Abstract Globalization, modern technology and immigrations have posed significant challenges to societies in general and to education in particular as multicultural education emerged. This affected teacher education to face these challenges and meet different educational needs of students. This research aims at identifying some requirements of multicultural teacher education in order to achieve coexistence and social cohesion in society. | ||||
Keywords | ||||
متطلبات إعداد معلم متعدد الثقافات في مصر | ||||
Statistics Article View: 303 PDF Download: 798 |
||||