كفايات الطالب للقرن الحادي والعشرين"" Student competencies for the twenty-first century" | ||||
المجلة الدولیة للمناهج والتربیة التکنولوجیة | ||||
Article 5, Volume 12, Issue 20, September 2023, Page 84-126 PDF (754.84 K) | ||||
Document Type: أوراق عمل | ||||
DOI: 10.21608/ijcte.2023.306214 | ||||
![]() | ||||
Author | ||||
محمد عبدالله الذراحي الذراحي | ||||
Abstract | ||||
هدف هذا البحث إلى تصنيف كفايات الطالب للقرن الحادي والعشرين إلى ثلاث مجموعات وهي: مجموعة الحياة والمهنة ، ومجموعة التعلم والإبداع , ومجموعة الثقافة الرقمية ، بحيث تشمل كل كفاية على عدد كبير من المؤشرات التي تدل على تطبيق تلك الكفاية ، كما تمّ تصنيف بعض الكفايات إلى مهاراتها الفرعية مثل التفكير الناقد والتفكير الإبداعي ليعطي ميزة نوعية لهذا الكتاب . Abstract: The aim of this research is to classify the student's competencies for the twenty-first century into three groups: the life and profession group, the learning and creativity group, and the digital culture group, so that each competence includes a large number of indicators that indicate the application of that competence, and some competencies were classified into their skills. Subsidiaries such as critical thinking and creative thinking give a qualitative advantage to this book. | ||||
Keywords | ||||
كفايات; القرن- الحادى والعشرين Keywords: (efficiencies - the twenty-first century) | ||||
Statistics Article View: 475 PDF Download: 344 |
||||