الاستفادة من العلامات الارشادية المختلفة لاستحداث معلقات فنية معاصرة في مجال الاشغال الفنية تصلح للعرض داخل المباني Benefit from Signage to Create Contemporary Pendants in Craft Field Suitable for Display Inside Buildings
فاضل المسري, . (2023). الاستفادة من العلامات الارشادية المختلفة لاستحداث معلقات فنية معاصرة في مجال الاشغال الفنية تصلح للعرض داخل المباني Benefit from Signage to Create Contemporary Pendants in Craft Field Suitable for Display Inside Buildings. EKB Journal Management System, 7(1), 300-332. doi: 10.21608/jfea.2023.308832
علي فاضل المسري. "الاستفادة من العلامات الارشادية المختلفة لاستحداث معلقات فنية معاصرة في مجال الاشغال الفنية تصلح للعرض داخل المباني Benefit from Signage to Create Contemporary Pendants in Craft Field Suitable for Display Inside Buildings". EKB Journal Management System, 7, 1, 2023, 300-332. doi: 10.21608/jfea.2023.308832
فاضل المسري, . (2023). 'الاستفادة من العلامات الارشادية المختلفة لاستحداث معلقات فنية معاصرة في مجال الاشغال الفنية تصلح للعرض داخل المباني Benefit from Signage to Create Contemporary Pendants in Craft Field Suitable for Display Inside Buildings', EKB Journal Management System, 7(1), pp. 300-332. doi: 10.21608/jfea.2023.308832
فاضل المسري, . الاستفادة من العلامات الارشادية المختلفة لاستحداث معلقات فنية معاصرة في مجال الاشغال الفنية تصلح للعرض داخل المباني Benefit from Signage to Create Contemporary Pendants in Craft Field Suitable for Display Inside Buildings. EKB Journal Management System, 2023; 7(1): 300-332. doi: 10.21608/jfea.2023.308832
المراجع:

  • الراوي، نزار (٢٠١١): مبادئ التصميم الجرافيكي- المفاهيم والتطبيقات. الناشر: author house، USA.
  • المعجم المعاصر من:
https://lexicon.alsharekh.org/result%ا/D9%90% سْت D9%90حْدَاث#

  • أمبروز، غافن وهاريس، بول (٢٠١٥): أساسيات التصميم الجرافيكي. ترجمة د. حسام درويش القرعان، الناشرون جبل عمّان، عمّان-الأردن.
  • جودي، محمد حسين (١٩٩٩): الرسم والاشغال اليدوية. الطبعة الثانية، دار الميسرة للنشر والتوزيع والطباعة، عمّان.
  • سيرينج، فيليب (١٩٩٢): الرموز في الفن الأديان- الحياة. ترجمة عبدالهادي عباس، دار دمشق، سوريا.
  • علي ميرزا https://www.instagram.com/ali4artgallery  
  • Arntson, A (2003): Graphic Design Basics. 10 Davis Drive Belmont, USA: Wadsworth, a division of Thomson Learning, Inc.
  • Beard, Fred K. (2017): The Ancient History of Advertising: Insights and Implications for Practitioners.Journal of Advertising Research57 (3): 239–244.
  • Berryman, G (1984): Notes on Graphic Design and Visual Communication. Los Altos, USA: William Kaufmann, Inc.
  • Boris bally https://borisbally.com/ (retrieved in December 2022)
  • Corballis, P. (1989):Pub Signs. Lennard/Queen Anne press.
  • Eckhardt, G. and Bengtsson, A. (2008): Pulling the White Rabbit Out of the Hat: Consuming Brands in Imperial China. Advances in Consumer Research, European Conference Proceedings. Vol. 8, 2008.
  • Hall, C. Justin; Allen, Zachary (2014):Olympic Pictograms. Visual Rhetoric. https://pages.charlotte.edu/visualrhetoric/projects/illustration-video/olympic-pictograms/ (retrieved in December 2022).
  • Horberry, Tim, et al (2004): Transport Signs and an Overview of This Book. in Castro, C & Horberry, T (2004): The Human Factors of Transport Signs. CRC Press, London.
  • https://treaties.un.org/doc/Treaties/1978/06/19780606%2000-35%20AM/CTC-xi-b-20-searchable.pdf (Retrieved in December 2022).
  • https://www.almaany.com/ar/dict/ar-ar/معلقات/ (Retrieved in December 2022).
  • Khaleeli, H (2015) Way to go: the woman who invented Britain’s road signs. https://www.theguardian.com/artanddesign/shortcuts/2015/sep/18/way-to-go-the-woman-who-invented-britains-road-signs (retrieved in December 2022).
  • Lay, Maxwell (2004): History of Traffic Signs. in Castro, C & Horberry, T (2004): The Human Factors of Transport Signs. CRC Press, London.
  • Narayanan, S (2016): A History of Traffic Signage.https://www.cag.org.in/blogs/history-traffic-signage (retrieved in December 2022)
  • Newark, Quentin (2017): What is Graphic Design. Ivy Press, United Kingdom.
  • Ontheroad (2020): TRAFFIC SIGNS AND THEIR VISUAL LANGUAGE OF UNIVERSAL VOCATION. https://www.ontheroadtrends.com/signs-traffic-visual-language/?lang=en (retrieved in December 2022).
  • Petty, R.D. (2016): A History of Brand Identity Protection and Brand Marketing. inThe Routledge Companion to Marketing History, G. Brian Jones, Mark Tadajewski (eds), Oxon, Routledge, p. 99.
  • A.H.D (2000): The American Heritage Dictionary of the English Language (Fourth ed.) Houghton Mifflin Company (2000).
  • Van Voorst, Robert (2019): World RELG, introduction to world religions. 4th Cengage, Boston- USA.
Statistics
Article View: 379
PDF Download: 240