معوقات اكساب وتنمية بعض القيم الحضارية للطفل بمؤسسات رياض الأطفال Obstacles to acquiring and developing some cultural values for children in kindergarten institutions | ||||
المجلة العلمية لکلية التربية للطفولة المبکرة – جامعة المنصورة | ||||
Article 4, Volume 10, Issue 1, July 2023, Page 188-256 PDF (690.02 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/maml.2023.345976 | ||||
![]() | ||||
Authors | ||||
جابر محمود طلبه الكارف; وليد سامى حسن جبريل; إيمان سعد إبراهيم خليل | ||||
جامعة المنصورة - كلية التربية للطفولة المبكرة - قسم اصول تربية الطفل | ||||
Abstract | ||||
تعد مرحلة الطفولة المبكرة مرحلة تعليمية هادفة لا تقل أهمية عن المراحل التعليمية الأخرى في أي نظام تعليمي فعال، فهي المرحلة التي يتم فيها تكوين أنماط التفكير والسلوك، وبناء أساسيات المعارف والخبرات والميول والاتجاهات، واكتساب القيم، كما تنمو فيها قدرات الطفل العقلية والإدراكية، ولها دور حاسم في تنمية مواهبه وتوسيع مداركه، لذا أضحت العناية بالطفولة معياراً من المعايير التي يقاس بها مدي تقدم الأمم، ومؤشراً يتم على أساسه مقارنة الدول بعضها ببعض. The early childhood stage is a purposeful educational stage that is no less important than other educational stages in any effective educational system. It is the stage in which patterns of thinking and behavior are formed, the basics of knowledge, experiences, inclinations and trends are built, and values are acquired. The child’s mental and cognitive abilities also develop, and it has a role It is crucial in developing one’s talents and expanding one’s awareness. Therefore, childhood care has become one of the standards by which the progress of nations is measured, and an indicator on the basis of which countries are compared to one another. | ||||
Keywords | ||||
1. القيم The Values; 2. القيم الحضاريةCivilized Values The; 3. قيمة احترام القانون والنظام Value of respect for discipline and Low; 4. قيمة احترام الوقت وإدارته respect The time and its management Value of; 5. قيمة تحمل المسئولية الاجتماعية Social responsibility Value; 6. رياض الأطفال Kindergartens | ||||
Supplementary Files
|
||||
Statistics Article View: 91 PDF Download: 335 |
||||