استخدام الممارسة العملية في تنمية بعض المهارات اليدوية والفنية لدى طفل الروضة فى ضوء مدخل ريجيو إميليا Using practical practice to develop some manual and artistic skills for kindergarten children in light of the Reggio Emilia approach | ||||
المجلة العلمية لکلية التربية للطفولة المبکرة – جامعة المنصورة | ||||
Article 7, Volume 10, Issue 1, July 2023, Page 328-394 PDF (637.55 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/maml.2023.345980 | ||||
![]() | ||||
Authors | ||||
امل محمد القداح1; ريهام احمد عفيفى حجاج2; شروق محمد احمد عبد العزيز1 | ||||
1جامعة المنصورة - كلية التربية للطفولة المبكرة - قسم مناهج وطرق تعليم الطفل | ||||
2جامعة المنصورة - كلية التربية للطفولة المبكرة - قسم العلوم الاساسية | ||||
Abstract | ||||
تعد مرحلة رياض الأطفال هي مرحلة وضع الأساس القوى في بناء شخصية الطفل، حيث يرسم فيه أبعاد النمو المختلفة وتبنى أيضا فيها المفاهيم والمهارات والمعارف والخبرات، فهي مرحلة تتفتح فيها قوى وقدرات واستعدادات الطفل المختلفة، لذا يجب تصميم مناهج تتلاءم مع احتياجات الأطفال الخاصة والمختلفة والتي تقوم على التجربة الذاتية، وذلك من خلال التركيز على إشباع حاجات الطفل المختلفة والاعتراف بكيانه وتوجيه ميوله وإكسابه المهارات الجديدة من خلال تعرضه للأنشطة المختلفة The kindergarten stage is the stage of laying the strong foundation in building the child’s personality, where the various dimensions of growth are drawn and concepts, skills, knowledge and experiences are also built. It is a stage in which the child’s different powers, abilities and aptitudes blossom. Therefore, curricula must be designed that are compatible with the special and different needs of children, which are based on... On self-experience, by focusing on satisfying the child’s various needs, recognizing his being, directing his inclinations, and providing him with new skills through exposure to various activities. | ||||
Keywords | ||||
الممارسة العملية; المهارات اليدوية والفنية; مدخل ريجيو إميليا | ||||
Supplementary Files
|
||||
Statistics Article View: 217 PDF Download: 405 |
||||