اليقظة العقلية ودورها في تحسين الصمود الأكاديمي والدافعية لدى طالبات كلية التربية للطفولة المبكرة Mindfulness and its Role in Improving Academic Resilience and Motivation Among Students of the Faculty of Early Childhood Education | ||||
المجلة العلمية لکلية التربية للطفولة المبکرة – جامعة المنصورة | ||||
Article 15, Volume 10, Issue 1, July 2023, Page 789-813 PDF (493 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/maml.2023.346093 | ||||
![]() | ||||
Authors | ||||
جمال عطيه فايد; سها عبد الوهاب بكر ابو ورده; لمياء سعد الغرباوى; روحية عاطف محى الدين محمد | ||||
جامعة المنصورة - كلية التربية للطفولة المبكرة - قسم العلوم النفسية | ||||
Abstract | ||||
يهدف البحث إلى التعرف على أهمية اليقظة العقلية ودورها فى تحسين الصمود الأكاديمي والدافعية ، تكونت العينة من طالبات كلية التربية للطفولة المبكرة ، وتوصل البحث إلى أهمية اليقظة العقلية وعلاقتها بالصمود الاكاديمي وعلاقتها فى زيادة الدافعية للتعلم لدى طالبات كلية التربية للطفولة المبكرة . The research aims to identify the importance of Mindfulness and its role in improving academic resilience and motivation ,The sample consisted of students of the Faculty of Early Childhood Education , The research found the importance of Mindfulness and its relationship to academic resilience and its relationship to increasing the motivation to learn among students of the Faculty of Early Childhood Education . | ||||
Keywords | ||||
اليقظة العقلية : Mindfulness; الصمود الأكاديمي : Academic Resilience | ||||
Supplementary Files
|
||||
Statistics Article View: 85 PDF Download: 153 |
||||