قلق الاختبارات الالكترونية لطلاب المرحلة الثانوية العامة | ||||
المجلة العلمية للخدمة الاجتماعية-أسوان | ||||
Volume 5, Issue 3, July 2024, Page 154-163 PDF (1.76 MB) | ||||
Document Type: بحوث ودراسات نظرية وتطبيقية ومرجعية | ||||
DOI: 10.21608/sjss.2024.302443.1075 | ||||
![]() | ||||
Author | ||||
سهير محمد علي محمد علي مصطفي ![]() | ||||
جامعه اسوان كليه الخدمه الاجتماعيه | ||||
Abstract | ||||
هدفت الدراسة الحالية إلى تحديدالعلاقة بين الضغوط الوالدية وقلق الاختبارات الاكترونية لدي طلاب المرحلة الثانوية العامة. وقد تم استخدام منهج المسح الاجتماعي عن طريق العينة الطبقية العشوائية البسيطة، وقد تكونت عينة الدراسة من 1080طالب وطالبة من طلاب المرحلة الثانوية؛ وتوصلت نتائج الدراسة إلى انة توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين الدرجة الكلية لمقياس الضغوط الوالدية والدرجة الكلية لمقياس قلق الاختبارات الإلكترونية لدى طلاب مرحلة الثانوية العامة . الكلمات المفتاحية: الضغوط الوالدية؛ قلق الاختبارات الالكترونية؛ العلاج الاسري. Abstract: " Parental Pressures and their relationship to the Anxiety of Electronic Tests for High School Students A Study within the framework of Family Therapy in Case Work" The current student aimed to determine the relation ship between parental pressures and electronic test anxiety among high school students the social survey approach was used through a simple stratified random sample, the study sample consisted of 1,080 male and female secondary school students ,the results of the concluded that there is a statistically significant correlation between the total score of the parental pressure scale and the total score of the electronic test anxiety scale among high school students. Keywords: Parental Pressures, Electronic Testing Anxiety, Family Therapy. | ||||
Keywords | ||||
الاختبار ات الالكترونيه; الضغوط الوالديه; العلاج الاسري | ||||
Statistics Article View: 155 PDF Download: 201 |
||||