إعداد المعلم فى ضوء رؤية مصر 2030 وتجارب بعض الدول | ||||
مجلة کلية التربية (أسوان) | ||||
Article 8, Volume 47, Issue 47, January 2025, Page 213-232 PDF (1.33 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/mkts.2024.298528.1131 | ||||
![]() | ||||
Authors | ||||
راضى عبدالمجيد طه1; سحر عيسى محمــد2; مصطفى حسين سليمان غزالى ![]() | ||||
1أستاذ أصول التربية المتفرغ كلية التربية – جامعة أسوان | ||||
2أستاذ أصول التربية المساعد كلية التربية – جامعة أسوان | ||||
3قسم ـ أصول التربية - كلية التربية - جامعة أسوان | ||||
Abstract | ||||
مستخلص الدراسة عنوان البحث: إعداد المعلم فى ضوء رؤية مصر 2030 وتجارب بعض الدول. هدفت الدراسة إلى التعرف على واقع برامج إعداد المعلم فى ضوء رؤية مصر 2030، ثم التعرف على تجارب بعض الدول وآلية الاستفادة منها . ومن أهم النتائج التى توصل إليها البحث : • أن واقع برامج إعداد المعلم فى ضوء رؤية مصر 2030 يتحقق بدرجة متوسطة. • ينبغى الإستفادة من تجارب بعض الدول كإنجلترا , ماليزيا والصين . الكلمات المفتاحية : متطلبـات – رؤية مصـر 2030. Abstract Title of the thesis: Teacher preparation in light of Egypt’s Vision 2030 and the experiences of some countries. The study aimed to identify the reality of teacher preparation programs in light of Egypt’s Vision 2030, then identify the experiences of some countries and the mechanism for benefiting from them. The most important results of the study: • The reality of teacher preparation programs in light of Egypt’s Vision 2030 is being achieved to a moderate degree. • We should benefit from the experiences of some countries such as England, Malaysia and China. Key Words: Requirements – Egypt Vision 2030 | ||||
Keywords | ||||
اعداد; المعلم; رؤية مصر 2030 | ||||
Statistics Article View: 24 PDF Download: 32 |
||||