جماليات البورترية في المدرسة التكعيبية لإثراء اللوحة التصويرية من خلال الفن الرقمي | ||||
المجلة المصرية للدراسات المتخصصة | ||||
Volume 12, Issue 44.3, October 2024, Page 1015-1036 PDF (1.51 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/ejos.2024.381356 | ||||
![]() | ||||
Authors | ||||
يارا مجدي فؤاد بشري ![]() ![]() | ||||
1كلية التربية النوعية - جامعة عين شمس | ||||
2کلية التربية النوعية - جامعة عين شمس | ||||
Abstract | ||||
تناولت لوحات فناني التكعيبية تسجيل لأهم الأحداث والمشاعر الإنسانية وإذ تطرقنا إلي أسلوب التعبير الفني لدي الفنانين الذين اهتموا بهذا الهدف نجدهم قد تميزوا بالاهتمام بالوجوه حيث تدل هذه الوجوه علي الحالة الشعورية والغير شعورية وتظهر المشاعر الدفينة من خلال قسمات الوجه ، لذلك تطرقت الباحثة إلي استخدام الفن الرقمي في اظهار جماليات البورترية في المدرسة التكعيبية ، ويتضمن البحث اربعة فصول منها : الفصل الأول به الإطار المنهجي للبحث ومشكلة البحث ، والفصل الثاني يتضمن دراسة للبورترية في المدرسة التكعيبية ، اما الفصل الثالث فيحتوي علي اللوحة التصويرية وكيفية إثرائها ، والفصل الرابع ويشمل دراسة الفن الرقمي وتقنياته واساليبه. Research Summary: Dealt with the paintings of artists cubism recording of the most important events and human feelings and touched on the style of artistic expression of artists who were interested in this goal, we find them have been characterized by interest in faces where these faces indicate the emotional and unconscious state and show the feelings buried through the facial sections, so the researcher touched on the use of digital art in showing the aesthetics of portrait in the cubist school, and the research includes four chapters, including: The first chapter contains the methodological framework of research and the research problem, the second chapter includes a study of portraits in the cubist school, the third chapter contains the pictorial painting and how to enrich it, and the fourth chapter includes the study of digital art, its techniques and methods. | ||||
Keywords | ||||
البورترية; المدرسة التكعيبية; اللوحة التصويرية; الفن الرقمي | ||||
Statistics Article View: 173 PDF Download: 164 |
||||