تطبيقات الذكاء الاصطناعي في تدريس الكيمياء . | ||||
مجلة دراسات تربوية واجتماعية | ||||
Volume 30, Issue 8.2, August 2024, Page 495-569 PDF (1.22 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jsu.2024.393032 | ||||
![]() | ||||
Authors | ||||
محمد محمود حسن فرغلي* ; على محي الدين راشد* 1; محمد محمود عبد الرازق* 2 | ||||
1أستاذ المناهج وطرق تدريس العلوم كلية التربية – جامعة حلوان | ||||
2مدرس المناهج وطرق تدريس العلوم كلية التربية – جامعة حلوان | ||||
Abstract | ||||
تهدف الدراسة الحالية إلى التعريف بمفهوم الذكاء الاصطناعي و ظهوره و ابراز اهم التطبيقات في التعليم و تدريس الكيمياء و كيفية الاستفادة منها و استعراض اهمية تطبيقات الذكاء الاصطناعي في العملية التعليمية و كيفية الارتقاء بها و عرض اهم مزاياه ، ومخرجاته في التربية والتعليم من خلال استعراض آليات الاستفادة منه، كنوع من استخدام التقنية في التعليم. وكل ذلك وفق الدراسات و الابحاث السابقة التي تناولت الذكاء الاصطناعي. The current study aims to introduce the concept of artificial intelligence and its emergence, highlight the most important applications in education and teaching chemistry and how to benefit from them, review the importance of artificial intelligence applications in the educational process and how to improve them, and present its most important advantages and outcomes in education by reviewing the mechanisms of benefit. From it, as a type of use of technology in education. All of this is in accordance with previous studies and research that dealt with artificial intelligence | ||||
Keywords | ||||
الذكاء الاصطناعي; تطبيقات الذكاء الاصطناعي; تدريس الكيمياء. Artificial Intelligence; Applications of Artificial Intelligence; Teaching Chemistry | ||||
Statistics Article View: 445 PDF Download: 263 |
||||