The Effect of Interactive Language Media on Developing EFL speaking fluency among primary School pupils | ||||
مجلة کلية التربية. بنها | ||||
Article 16, Volume 35, Issue 139.3, July 2024, Page 139-160 PDF (521.46 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jfeb.2024.271269.1848 | ||||
![]() | ||||
Author | ||||
نادية صدقي ابراهيم سعد ![]() | ||||
كلية التربية-جامعة بنها | ||||
Abstract | ||||
The present study aimed at Investigating The effect of Interactive Language Media on Developing EFL oral Communi Cation skills and Speaking Motivation of primary schoul pupils. The study adopted The quasi-experimental design The participants of the study were (sixty) third primary school pupils From Salah Salem II. From Menia Al Qameh, sharkia Governorate, Egypt. The researcher utilized different instrument to collect data as, oral Communication skill, Check list, oral Communication Test. and speaking motivation scale. The data obtained were statistically treated Through the interactive language Media. هدفت الدراسة الحالية إلى معرفة تأثير الوسائط اللغوية التفاعلية في تنمية مهارات التواصل الشفهي باللغة الإنجليزية وتحفيز التحدث لدى تلاميذ المدارس الابتدائية. واعتمدت الدراسة التصميم شبه التجريبي. وكان المشاركون في الدراسة (ستون) تلميذاً من تلاميذ المرحلة الابتدائية الثالثة من صلاح سالم الثاني. من منيا القمح محافظة الشرقية مصر. استخدمت الباحثة أدوات مختلفة لجمع البيانات مثل مهارة الاتصال الشفهي، قائمة المراجعة، اختبار الاتصال الشفهي. ومقياس تحفيز التحدث. وتم معالجة البيانات التي تم الحصول عليها إحصائيا من خلال الوسائط اللغوية التفاعلية. | ||||
Keywords | ||||
Interactive Language Media; Developing EFL speaking fluency; primary School pupils | ||||
Statistics Article View: 64 PDF Download: 47 |
||||