الأدوار المستقبلية لمعلم المرحلة الابتدائية في ضوء تداعيات الثورة الصناعية الرابعة بدولة الكويت. | ||||
المجلة التربوية لتعليم الکبار | ||||
Articles in Press, Accepted Manuscript, Available Online from 20 February 2025 | ||||
Document Type: ملخصات لرسائل | ||||
DOI: 10.21608/altc.2025.337264.1160 | ||||
![]() | ||||
Authors | ||||
سارة سعود متعب ![]() | ||||
1كلية التربية-جامعة أسيوط | ||||
2کلية التربية-جامعة أسيوط | ||||
Abstract | ||||
مستلخص هدف البحث إلى الأدوار المستقبلية لمعلم المرحلة الابتدائية في ضوء توجه التعليم Edu 4.0) بدولة الكويت (دراسة استشراقية)؛ تم استخدام منهجية البحث الوصفي التحليلي، وتحليل الأدبيات المتعلقة بالأدوار المستقبلية لمعلم المرحلة الابتدائية في ضوء توجه التعليم (Edu 4.0). وفي ضوء ذلك قدمت الدراسة الحالية تصور مقترح لتطوير الأدوار المستقبلية لمعلم المرحلة الابتدائية. الكلمات المفتاحية: التعليم 4.0، أدوار المعلم، الثورة الصناعية الرابعة، الكويت Abstract This study aimed to explore the future roles of primary school teachers in Kuwait in light of Education 4.0. Employing a descriptive-analytical approach, the research involved a thorough analysis of the literature pertaining to the future roles of primary school teachers within the context of Education 4.0 Based on these findings, the study proposed a framework for the future roles of primary school teachers. Keywords: Education 4.0, teacher roles, Fourth Industrial Revolution, Kuwait. This study aimed to explore the future roles of primary school teachers in Kuwait in light of Education 4.0. Employing a descriptive-analytical approach, the research involved a thorough analysis of the literature pertaining to the future roles of primary school teachers within the context of Education 4.0 Based on these findings, the study proposed a framework for the future roles of primary school teachers. | ||||
Keywords | ||||
التعليم 4.0; أدوار المعلم; الثورة الصناعية الرابعة; الكويت | ||||
Statistics Article View: 75 |
||||