متطلبات تطبيق الادارة الموقفية في التعليم الأزهري قبل الجامعي. | ||
المجلة التربوية لتعليم الکبار | ||
Articles in Press, Accepted Manuscript, Available Online from 20 February 2025 | ||
Document Type: ملخصات لرسائل | ||
DOI: 10.21608/altc.2025.338172.1161 | ||
Authors | ||
عماد الدين على محمد احمد* 1; أحمد عبدالله الصغير عبدالمقصود2; د/إيمان عبد الوهاب هاشم سيد3 | ||
1اسيوط - البداري - منشاة العقال البحري | ||
2کلية التربية جامعة أسيوط | ||
3كلية التربية-جامعة أسيوط | ||
Abstract | ||
الكلمات المفتاحية : متطلبات – الإدارة الموقفية _ في التعليم الأزهري قبل الجامعي مستخلص البحث: هدف البحث الى تعرف الاطار الفكري للإدارة الموقفية ، وماهية التعليم الأزهري قبل الجامعي ، ووضع تصور مقترح لأهم متطلبات تطبيق الادارة الموقفية في التعليم الأزهري قبل الجامعي ، واستخدم البحث المنهج الوصفي التحليلي . وقد توصل البحث الى مجموعة من المقترحات التي تمثل اهم متطلبات تطبيق الادارة الموقفية في التعليم الأزهري قبل الجامعي وتتمثل في : متطلبات خاصة بالأهداف، متطلبات خاصة بالتخطيط، متطلبات خاصة بالتنفيذ، متطلبات خاصة بالإدارة. Keywords: Requirements - Situational management - in pre-university Al-Azhar education Research abstract: The research aimed to identify the intellectual framework of situational management, the nature of pre-university Al-Azhar education, and to develop a proposed vision for the most important requirements for applying situational management in pre-university Al-Azhar education. The research used the descriptive analytical method. The research reached a set of proposals that represent the most important requirements for applying situational management in pre-university Al-Azhar education, which are: Requirements specific to objectives, requirements specific to planning, requirements specific to implementation, and requirements specific to management. | ||
Keywords | ||
متطلبات; الإدارة الموقفية; في التعليم الأزهري قبل الجامعي | ||
Statistics Article View: 71 |