تصميم أنشطة تعليمية لتنمية مهارات الحوار الناقد لدي تلاميذ المرحلة الإعدادية من التعليم الأزهري Designing educational activities to develop critical dialogue skills among preparatory school students in Al-Azhar education | ||||
مجلة دراسات تربوية واجتماعية | ||||
Volume 31, Issue 1.1, January 2025, Page 55-86 PDF (1.05 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jsu.2025.422057 | ||||
![]() | ||||
Authors | ||||
ديــنا رضـا العوضـي الرفاعــي* ; شاكر عبد العظيم قناوي1; أماني عبد المقصود قنصوه2 | ||||
1أستاذ المناهج وطرق التدريس المتفرغ كلية التربية – جامعة حلوان | ||||
2أستاذ المناهج وطرق التدريس كلية التربية – جامعة حلوان | ||||
Abstract | ||||
هدف البحث إلى تصميم أنشطة تعليمية / تعلمية ؛ لتنمية مهارات الحوار الناقد لدى تلاميذ الصف الثاني الإعدادي من التعليم الأزهري، حيث تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي؛ وقد توصل البحث إلى عدة نتائج: تنمية مهارات الحوار الناقد لدى تلاميذ الصف الثاني الإعدادي الأزهري، وفي ضوء هذه النتيجة فقد أوصت الباحثة بتدريب التلاميذ على مهارات الحوار الناقد. The research aimed to design teaching/learning activities; To develop critical dialogue skills among students in the second year of middle school in Al-Azhari education, the number of whom was (40), where the descriptive-analytical approach was used. The research reached several results, including: developing critical dialogue skills among students in the second year of Al-Azhar middle school. In light of this result, the researcher recommended training students in critical dialogue skills. | ||||
Keywords | ||||
( الأنشطة التعليمية; الحوار الناقد ) ( Educational activities / critical dialogue ) | ||||
Statistics Article View: 47 PDF Download: 33 |
||||