تصميم أنشطة تعليمية لتنمية مهارات الحوار الناقد لدي تلاميذ المرحلة الإعدادية من التعليم الأزهري Designing educational activities to develop critical dialogue skills among preparatory school students in Al-Azhar education | ||
| مجلة دراسات تربوية واجتماعية | ||
| Volume 31, Issue 1.1, January 2025, Pages 55-86 PDF (1.05 M) | ||
| Document Type: المقالة الأصلية | ||
| DOI: 10.21608/jsu.2025.422057 | ||
| Authors | ||
| ديــنا رضـا العوضـي الرفاعــي* ; شاكر عبد العظيم قناوي1; أماني عبد المقصود قنصوه2 | ||
| 1أستاذ المناهج وطرق التدريس المتفرغ كلية التربية – جامعة حلوان | ||
| 2أستاذ المناهج وطرق التدريس كلية التربية – جامعة حلوان | ||
| Abstract | ||
| هدف البحث إلى تصميم أنشطة تعليمية / تعلمية ؛ لتنمية مهارات الحوار الناقد لدى تلاميذ الصف الثاني الإعدادي من التعليم الأزهري، حيث تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي؛ وقد توصل البحث إلى عدة نتائج: تنمية مهارات الحوار الناقد لدى تلاميذ الصف الثاني الإعدادي الأزهري، وفي ضوء هذه النتيجة فقد أوصت الباحثة بتدريب التلاميذ على مهارات الحوار الناقد. The research aimed to design teaching/learning activities; To develop critical dialogue skills among students in the second year of middle school in Al-Azhari education, the number of whom was (40), where the descriptive-analytical approach was used. The research reached several results, including: developing critical dialogue skills among students in the second year of Al-Azhar middle school. In light of this result, the researcher recommended training students in critical dialogue skills. | ||
| Keywords | ||
| ( الأنشطة التعليمية; الحوار الناقد ) ( Educational activities / critical dialogue ) | ||
|
Statistics Article View: 134 PDF Download: 53 |
||