حجم أثراليقظة العقلية على الدافع المعرفي والصمود الأكاديمي The Effect of Mindfulness on Cognitive Motivation and Academic Resilience | ||||
المجلة العلمية لکلية التربية للطفولة المبکرة – جامعة المنصورة | ||||
Article 2, Volume 11, Issue 3, January 2025, Page 131-183 PDF (682.65 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/maml.2025.430792 | ||||
![]() | ||||
Authors | ||||
هانم أبو الخير الشربينى1; سها عبد الوهاب بكر ابو ورده2; لمياء سعد الغرباوى2; روحية عاطف محى الدين محمد2 | ||||
1جامعة المنصورة - كلية التربية - قسم علم النفس | ||||
2جامعة المنصورة - كلية التربية للطفولة المبكرة - قسم العلوم النفسية | ||||
Abstract | ||||
يهدف البحث إلى التعرف على حجم أثر اليقظة العقلية على الدافع المعرفي والصمود الأكاديمي، تكونت العينة من طالبات كلية التربية للطفولة المبكرة، وتوصل البحث إلى وجود حجم أثر كبير لليقظة العقلية على الدافع المعرفي والصمود الأكاديمي لدى طالبات كلية التربية للطفولة المبكرة . The research aims to identify the Extent of Mindfulness on Cognitive Motivation and Academic Resilience. The Sample consisted of Female Students of The Faculty of Early Childhood Education . The Research concluded That There is an Effect of Mindfulness on Cognitive Motivation and Academic Resilience among students of the Faculty of Early Childhood Education | ||||
Keywords | ||||
اليقظة العقلية: Mindfulness; الدافع المعرفي : Cognitive Motivation; الصمود الأكاديمي : Academic Resilience | ||||
Supplementary Files
|
||||
Statistics Article View: 39 PDF Download: 21 |
||||