Foliage Tapestry Econarratives in Richard Powers’s The Overstory | ||||
مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة | ||||
Article 15, Volume 77, Issue 77, August 2025 PDF (1.21 MB) | ||||
Document Type: العلوم الانسانیة الأدبیة واللغات | ||||
DOI: 10.21608/artman.2025.365665.3003 | ||||
![]() | ||||
Author | ||||
هدى السيد أحمد حسن خلاف ![]() | ||||
كلية الآداب بجامعة المنوفية | ||||
Abstract | ||||
Abstract At a time when climate change and all its relevant issues have become of paramount importance, the novel form, and particularly econarratives, came under the scrutinizing lens of ecocritics who claimed the form’s inability to adequately express such vital issues. This paper applies the concepts of “weird narratology” (John Hegglund 2020) and “structural coupling” (Per Israelson and Jesper Olsson 2024) to analyze Richard Powers’ The Overstory (2018), demonstrating how he surpasses these ecocritical concerns by creating a multimodal, multilayered econarrative that manages to cater to its target in arboreal defense, without falling into the trap of Anthropocentrism. ملخص البحث يواجه البناء الأدبي الروائي، و بخاصة السرد البيئي، اتهامات بعدم قدرته عن التعبير عن مشكلات التغير المناخي و قضاياه التي تشغل العالم الآن. هذا البحث يثبت استطاعة ريتشارد باورز، في روايته "القصة الأهم" (٢٠۱٨ )، أن يقدم نموذج بناء سردي بيئي يفند هذه الاتهامات النقدية البيئية، بتطبيق مفاهيم "البناء السردي الغريب" (جون هاجلند ٢٠٢٠ ) و "ازدواجية البناء السردي" (بير ازاريلسون و جيسبير أولسون ٢٠٢٤ )، دون الوقوع في فخاخ السرد المنبثق عن "حقبة التأثير البشري". | ||||
Keywords | ||||
Econarratology; Ecocriticism; Arboreal; Structural Coupling | ||||
Statistics Article View: 10 PDF Download: 5 |
||||