دور مدارس التعليم الإعدادي في تنمية بعض قيم التعددية الثقافية لدي تلاميذها | ||||
المجلة التربوية لتعليم الکبار | ||||
Articles in Press, Accepted Manuscript, Available Online from 02 July 2025 | ||||
Document Type: ملخصات لرسائل | ||||
DOI: 10.21608/altc.2025.353339.1176 | ||||
![]() | ||||
Author | ||||
ياسمين سعيد عبدالصبور علي ![]() | ||||
كلية التربية جامعة اسيوط | ||||
Abstract | ||||
يهدف البحث إلى تعرف دور مدارس التعليم الإعدادى فى تنمية بعض قيم التعددية الثقافية لدى تلاميذها فضلا عن تعرف أهم المعوقات التي تعرقل تنمية بعض قيم التعددية الثقافية فى المدارس الإعدادية، واستخدم البحث المنهج الوصفى نظرا لما ينطوى علية من رصد وتحليل للواقع الحالى ، وقد تم عرض بعض الدراسات العربية والأجنبية التى تناولت قيم التعددية الثقافية، وجاء البحث فى محورين رئيسين فتناول المحور الأول :التعددية الثقافية من حيث مفهومها، وأهميتها، وأهدافها وتناول المحور الثانى دور المدارس الإعدادية فى تنمية بعض قيم التعددية الثقافية The research aims to determine the role of preparatory schools in developing some values of cultural pluralism to improve the quality of life of their students, as well as identifying the most important obstacles that hinder the development of some values of cultural pluralism in preparatory schools. The research used the descriptive approach due to what it entails in terms of monitoring and analyzing the current reality. Some Arab and foreign studies that dealt with the values of cultural pluralism were presented. The research came in two main axes. The first axis dealt with cultural pluralism in terms of its concept, importance, and objectives. The second axis dealt with the role of preparatory schools in developing some values of cultural pluralism | ||||
Keywords | ||||
التعددية الثقافية; دور المدارس الاعداديه; القيم | ||||
Statistics Article View: 30 |
||||