الهوية الرياضياتية Mathematical Identity | ||
مجلة تربويات الرياضيات | ||
Volume 28, Issue 6, July 2025, Pages 314-335 PDF (686.41 K) | ||
Document Type: المقالة الأصلية | ||
DOI: 10.21608/armin.2025.455528 | ||
Author | ||
وائل عبد الله محمد علي | ||
جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية | ||
Abstract | ||
الهوية هي مزيج من الخصائص الاجتماعية والثقافية التي يتقاسمها الأفراد، والهوية الرياضياتية يمكن دراستها للطالب المعلم، أو المعلم، أو الطالب نفسه من خلال استخدام المنهج النوعي، أو المنهج المختلط.وتعد الهوية الرياضياتية مجال بكر يحتاج لمزيد من الدراسات والبحوث، حيث تختلف الأدبيات التربوية في تحديد المفهوم. Identity is a combination of social and cultural characteristics shared by individuals. Mathematical identity can be studied for student teachers, teachers, or students themselves using a qualitative or mixed-methods approach. Mathematical identity is an emerging field that requires further study and research, as educational literature varies in its definition of the concept. | ||
Keywords | ||
الهوية; الهوية الرياضياتية; العدالة الاجتماعية | ||
Statistics Article View: 19 PDF Download: 25 |