International Kindergarten Teachers and the Dilemma in Finding Suitable App for Teaching English | ||
| المجلة الدولية للعلوم التربوية والنفسية | ||
| Volume 81, Issue 1, October 2025, Pages 115-165 PDF (2.04 M) | ||
| DOI: 10.12816//ijeps.2025.466103 | ||
| Authors | ||
| Hanan Hamed Shabara* 1; Norah Saleh Aldossary* 2 | ||
| 1Assistant Professor of Early Childhood Studies, Department of Kindergarten - College of Education - Najran University | ||
| 2Assistant professor ,Department of kindergarten, college of education, Najran University. Najran city, Saudi Arabia | ||
| Abstract | ||
| Abstract: This paper describes the significance of digital platforms in enhancing the learning and understanding of young English as Secondary Language (ESL) learners and offers them opportunities to improve their English language skills with the help of ECEC settings. The paper elucidates specific benchmarks that are highly essential for shortlisting apps capable of enhancing the quality of the English language for learners. The structure of this paper includes a literature review section critically evaluating the significance of educational apps for young learners. The second part of the work focuses on the identified benchmarks that carry out the entire process of evaluation, which selects only six educational apps. Digital gadgets are rapidly becoming an educational means for young ESL learners in the Kingdom of Saudi Arabia, where they learn more about English as their second language. The literature review has the significance of educational apps for enhancing English and developing effective communication skills. The study identifies preschoolers as primary stakeholders who will use the findings of this study to select the most effective ESL educational app. The benchmarks include interactive communication, language development, coordination, and usability. Overall, the findings necessitate conducting more research on investigating child-friendly learner ESL apps. ملخص: تصف هذه الورقة البحثية أهمية المنصات الرقمية في تعزيز تعلم وفهم متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة ثانية (ESL) الصغار، وتوفر لهم فرصًا لتحسين مهاراتهم في اللغة الإنجليزية بمساعدة بيئات التعليم المبكر والرعاية. توضح الورقة معايير محددة ضرورية لاختيار التطبيقات القادرة على تحسين جودة اللغة الإنجليزية للمتعلمين.يتضمن هيكل هذه الورقة قسمًا لمراجعة الأدبيات لتقييم أهمية التطبيقات التعليمية للمتعلمين الصغار بشكل نقدي.يركز الجزء الثاني من العمل على المعايير المحددة التي تُجري عملية التقييم بأكملها، والتي تختار ستة تطبيقات تعليمية فقط. تتحول الأجهزة الرقمية بسرعة إلى وسيلة تعليمية لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة ثانية الصغار في المملكة العربية السعودية، حيث يتعلمون المزيد عن اللغة الإنجليزية كلغة ثانية.تُبرز مراجعة الأدبيات أهمية التطبيقات التعليمية في تحسين اللغة الإنجليزية وتطوير مهارات التواصل الفعال.تُحدد الدراسة أطفال ما قبل المدرسة كأصحاب مصلحة رئيسيين سيستخدمون نتائج هذه الدراسة لاختيار أكثر تطبيقات اللغة الإنجليزية التعليمية فعالية.تشمل المعايير التواصل التفاعلي، وتنمية اللغة، والتنسيق، وسهولة الاستخدام.بشكل عام، تستدعي النتائج إجراء المزيد من البحوث حول تطبيقات تعليم اللغة الإنجليزية كلغة ثانية المناسبة للأطفال. | ||
| Keywords | ||
| Keywords: International Kindergarten; Teachers Dilemma; Suitable App; Teaching English. الكلمات المفتاحية: رياض الأطفال الدولية; معضلة المعلمين; التطبيق المناسب; تدريس اللغة الإنجليزية | ||
|
Statistics Article View: 3 PDF Download: 3 |
||