English Language Learners in Urban Schools: Obstacles, Motivational Efforts, and Teacher Policies and Structures متعـلمـو اللغــة الإنجليـزيـة فـي المــدارس الحضــريـة: العقبـات، وجهـــود التحفيـــز، وسياســـات المعلميـــن والهيــاكـــــل التعليميـــة | ||
| مجلة البحوث التربویة والنوعیة | ||
| Article 8, Volume 37, Issue 37.1, November 2025, Pages 1-25 PDF (508.1 K) | ||
| Document Type: بحوث | ||
| DOI: 10.21608/jeor.2025.466888 | ||
| Authors | ||
| Mohammed Alqahtani1; Jessica. Shotts2; Ahmed Alqahtani3 | ||
| 1King Khalid University | ||
| 2University of South Florida | ||
| 3Imam Abdulrahman Bin Faisal University | ||
| Abstract | ||
| The number of students who are English language learners (ELLs) has increased in the last decade. Those students have faced difficulties in urban schools in the United States. Obstacles, motivational efforts, and teacher policies and strategies are elements that impact the learning of students who are ELLs. In this literature review, we focused on students who are ELLs within urban schools in the United States. Our question, which drives the literature review, is: ‘What structures are in place to support students who are ELLs in urban education?’ Furthermore, we will focus the literature review on teaching strategies, cultural elements, and recommendations to improve structures and supports in place for students who are English language learners within urban school settings. زاد عدد الطلاب متعلمي اللغة الإنجليزية خلال العقد الماضي. وقد واجه هؤلاء الطلاب صعوبات في المدارس الحضرية في الولايات المتحدة الأمريكية. إن العقبات، وجهود التحفيز، وسياسات واستراتيجيات المعلمين هي عناصر تؤثر في تعلم الطلاب متعلمي اللغة الإنجليزية. في هذا الاستعراض الأدبي، ركزنا على الطلاب متعلمي اللغة الإنجليزية في المدارس الحضرية في الولايات المتحدة. والسؤال الذي يوجه هذا الاستعراض هو ما الهياكل أو الأنظمة القائمة لدعم الطلاب متعلمي اللغة الإنجليزية في التعليم الحضري؟ بالإضافة إلى ذلك، سيركز هذا الاستعراض على استراتيجيات التدريس، والعناصر الثقافية، والتوصيات لتحسين الهياكل والدعم المتاح للطلاب متعلمي اللغة الإنجليزية في بيئات المدارس الحضرية. | ||
| Keywords | ||
| Keywords: ELL؛ English language learners؛ obstacles؛ motivational efforts؛ teacher policies؛ teaching strategies؛ teaching structures؛ urban schools الكلمات المفتاحية: متعلمو اللغة الإنجليزية; العقبات; جهود التحفيز; سياسات المعلمين; استراتيجيات التدريس; الهياكل التعليمية; المدارس الحضرية | ||
|
Statistics Article View: 8 PDF Download: 3 |
||