أثر تصميم التدريس المبني على المهارات الرياضية الأدائية باستخدام نظام اوتوماتي في تحسين قدرات طلبة السنة التحضيرية في استيعاب الرياضيات | ||||
التربية (الأزهر): مجلة علمية محکمة للبحوث التربوية والنفسية والاجتماعية) | ||||
Article 9, Volume 35, 169 جزء 3, July 2016, Page 451-471 PDF (375.53 K) | ||||
Document Type: بحوث فی مجال المناهج وطرق التدریس | ||||
DOI: 10.21608/jsrep.2016.48762 | ||||
![]() | ||||
Authors | ||||
أحمد عبد السميع طبية1; حسن خالد البزور2 | ||||
1أستاذ مساعد بکلية السنة التحضيرية، قسم الرياضيات جامعة حائل، بالمملکة العربية السعودية | ||||
2محاضر بکلية السنة التحضيرية، قسم الرياضيات جامعة حائل، المملکة العربية السعودية | ||||
Abstract | ||||
صميم التدريس- لمهارات الرياضية الأدائية- نظام اوتوماتي- استيعاب الرياضيات | ||||
References | ||||
المراجع:
10. Adam, S. (2006) An introduction to learning outcomes، in EUA Bologna hand-book, froment E. Kohler J, purser L, Wilson L(EDS), article B.2.3-1-Berlin Raabe.
11. Bloom B.S. (1956) Taxonomy of educational objectives, hand book I: The cognitive domain New York: David McKay Co Inc.
12. Cosling, D. and Moon, J. (2001) How to use learning outcomes and assessment criteria, London, SEEC Office.
13. Donnelly, R and Fitzmaurice, M. (2005). Designing Modules for Learning. In: Emerging Issues in the Practice of University Learning and Teaching, O’Neill, G et al. Dublin: AISHE.
14. Gudera, L. Dimova, V. Daskalovska, N. Trajkova, F (2012) , designing descriptors of learning outcomes for higher education qualification social and behavioral sciences, 2(46), 1306-1311. v
15. National council of teachers of mathematics (2000) principles and standards for school mathematics. Retrieved June 28,2005, from http://standards-nctm .org.
16. Rangbar, Kh & etal (2003): comparison of the impact of traditional and multimedia independent teaching methods on nursing student’s skills in administration medication, Iranian Journal of Medical Education, No.3،35-42. | ||||
Statistics Article View: 161 PDF Download: 782 |
||||