EKB Journal Management System

1.

برنامج مقترح قائم على البرنامج الدولي لتقييم الطلاب (PISA) والتعلم السياقي لتنمية جدارات تدريس الرياضيات والتفكير الريادي لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية A Proposed Program Based on the Program for International Student Assessment (PISA) and Contextual Learning to Develop Mathematics Teaching Competencies and Entrepreneurial Thinking Among Student Teachers at the Fac

Volume 28, Issue 6, July 2025, Pages 27-102
طاهر سالم عبد الحميد سالم; مريم عبد العظيم عبد الرحيم

2.

مقرر مقترح قائم على التطبيقات الرياضية لمبادئ النانو تكنولوجي لتنمية مهارات التفكير المنتج والقيمة الوظيفية للرياضيات لدى تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسي A proposed Course Based on Mathematical Application of NANO Technology’s Principles for Developing Productive Thinking Skills and Utility Value of Mathematics for The Second Cycle of Basic Educa

Volume 28, Issue 1, January 2025, Pages 123-171
طاهر سالم عبد الحميد سالم; شادى ميلاد غالى عبد السيد

3.

"نموذج تدريسي مقترح لتدريس الرياضيات قائم على نظرية الذکاء الناجح لتنمية التفکير الفراغي والتنور الرياضي لدى طلاب الصف الثاني الثانوي" “A proposed Teaching Model for Teaching Mathematics Based on The Theory of Successful Intelligence for Developing Spatial Thinking and Mathematical Literacy for Second-Year Secondary School Students”

Volume 24, Issue 10, October 2021, Pages 263-357
طاهر سالم عبد الحميد سالم

4.

التفکير الهندسي وعلاقته بالذاکرة العاملة البصرية – المکانية والتحصيل الدراسي لدى طلاب الصف الأوَّل الثانوي

Volume 24, Issue 5, April 2021, Pages 29-68
طاهر سالم عبد الحميد سالم; نهى محمد سليمان

5.

واقع ممارسة مُعَلِّمِي الرياضيات بالمرحلتِينِ الإعدادية والثانوية للتعلُّم الرقمي واتجاههم نحو استخدامه في التدريس وعلاقته ببعض المتغيرات The Reality of Mathematics Teachers Practice in the Preparatory and Secondary Stages of Digital Learning and their Attitude towards its Use in Teaching and its Relationship to some Variables.

Volume 24, Issue 1, January 2021, Pages 89-121
طاهر سالم عبد الحميد سالم

6.

أنشطة إثرائية قائمة على نظرية العبء المعرفي لتنمية مهارات التفکير الجبري وتحسين مستويات تجهيز المعلومات لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية Enrichment Activities Based on The Cognitive Load Theory to Developing Algebraic Thinking Skills and Improve Levels of Information Processing for Preparatory School Pupils.

Volume 23, Issue 8, October 2020, Pages 67-119
طاهر سالم عبد الحميد سالم; نهى محمد سليـمـــان