iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
1.
برنامج مقترح قائم على البرنامج الدولي لتقييم الطلاب (PISA) والتعلم السياقي لتنمية جدارات تدريس الرياضيات والتفكير الريادي لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية A Proposed Program Based on the Program for International Student Assessment (PISA) and Contextual Learning to Develop Mathematics Teaching Competencies and Entrepreneurial Thinking Among Student Teachers at the Fac
Volume 28, Issue 6, July 2025, Pages
27-102
طاهر سالم عبد الحميد سالم; مريم عبد العظيم عبد الرحيم
View Article
PDF
1.94 M
2.
استخدام إستراتيجية أستديو التفكير المدعمة بالواقع المعزز في تدريس الرياضيات لتنمية مهارات التصور البصري المكاني والرغبة في التعلم لدى تلاميذ المرحلة الإبتدائية ذوي الإعاقة السمعية Using the Thinking Studio Strategy Supported by Augmented Reality in Teaching Mathematics to Develop Visual-Spatial Visualization Skills and the Desire to Learn of
Volume 27, Issue 5, July 2024, Pages
10-78
مريم عبد العظيم عبد الرحيم
View Article
PDF
934.7 K
3.
فاعلية التعلم الخبراتي في تدريس الرياضيات لتنمية التنور الرياضي والمشاعر الأكاديمية تجاه الرياضيات لدى تلاميذ المرحلة الإبتدائية The Effectiveness of Experiential learning in Teaching Mathematics to develop Mathematical Literacy and Academic Emotions towards Mathematics among Primary School Pupils
Volume 26, Issue 2, April 2023, Pages
37-94
مريم عبد العظيم عبد الرحيم
View Article
PDF
1.06 M
4.
برنامج قائم على التلمذة المعرفية في تدريس الرياضيات لتنمية الفهم العميق والكفاءة الذاتية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية A Program Based on Cognitive Apprenticeship for Teaching Mathematics in Developing Deep Understanding and Self-Efficacy for Preparatory School Pupils
Volume 25, Issue 7, October 2022, Pages
32-89
مريم عبد العظيم عبد الرحيم
View Article
PDF
1.07 M