EKB Journal Management System

1.

Empowering EFL Student Teachers with Evidence-Based Practices: Findings from the Teaching Practicum

Volume 4, Issue 2, July 2025, Pages 173-237
Walaa El-Henawy

2.

استخدام ممارسة تسجيل الدخول/ الخروج لتقليل المشكلات السلوكية لدى التلاميذ ذوي صعوبات التعلم: دليل عملي للممارسين التربويين

Volume 134, Issue 134, June 2025, Pages 869-883
آلاء خوجه

3.

Nurses’ Knowledge and Attitude regarding Evidence-Based Practices in Intensive Care Unit

Volume 3, Issue 8, December 2024, Pages 89-98
Beshoy Waseem Hanna

4.

مستوى معرفة المعلمين بالممارسات المبنية على الأدلة في تعليم الطلاب ذوي الإعاقة الفكرية بمنطقـــة القصيــــم Teachers’ Knowledge of Evidence-Based Practices for Educating Students with Intellectual Disability

Volume 17, Issue 61.1, May 2024, Pages 35-68
عبد العزيز عبـد الـرحمـن الـوزان

5.

Teachers’ Use of Evidence-Based Practices for Teaching Social Skills to Students with Autism Spectrum Disorder [Application and Obstacles] استخدام المعلمات للممارسات المبنية على الأدلة لتدريس المهارات الاجتماعية للتلاميذ ذوي اضطراب طيف التوحد [التطبيق والمعوقات]

Volume 16, Issue 58.1, November 2023, Pages 1-32
Basmah Maher B Alotaibi

6.

Assessment of Nurses Knowledge and Practices regarding The Use of Evidence-based for Pregnant Women with Pre-eclampsia

Volume 2, Issue 2, July 2021, Pages 498-513
Doaa EL sebaey Soliman; Samia Abd El hakeem Hasneen; Somaya Ouda AbdElmoniem; Fatma Kamal Ali

7.

فاعلية استخدام استراتيجية تعليم الکتابة الاستراتيجية والتفاعلية في تحسين مهارات التعبير الکتابي لدى الطالبات ضعيفات السمع في التعليم العالي

Volume 79, Issue 79, November 2020, Pages 1347-1374
نسيم عطا الله الصريصري; هبة ناصر البخيت

8.

مدى تطبيق معلِّمي ومعلِّمات التوحد للممارسات المبنية على البراهين في برامج التوحد بمحافظة جدة

Volume 70, Issue 70, February 2020, Pages 850-905
نايـــــــــف بــن عابـــــد الــــزارع; منـــــــال محمــــــد اليـــافعــــي