EKB Journal Management System

1.

The Mediating Role of Brand Awareness in the Relationship between Social Media quality and Brand Image .An Applied Study on the Private Higher Education Institutions in Egypt

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 03 November 2022
mona mussa

2.

The Impact of Using Modern Technologies on Brand Awareness in Quick Service Restaurants

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 15 June 2025
sayed sherif sayed; mohamed Hany Bahey; Sameh Gamal Saad

3.

The Relationship between the Use of Digital Social Platforms and Awareness of Counterfeit Products: A Study on Digital Store Customers in Saudi Arabia

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 24 September 2025
Eman Hasnin

4.

The Relationship between The Artificial Intelligence Marketing Elements and Brand Equity in Online Mobile Shopping: The Mediating Role of Brand Awareness: Applied Study on Egyptian Mobile Shopping Users

Volume 4, Issue 15, October 2025, Pages 967-1010
Amany Atef Elbeheri; Wegdan Mahmoud Haggag

5.

The Impact of Guerrilla Marketing Strategies on Egyptian Consumer Perception of Brands

Volume 8, Issue 2, July 2025, Pages 621-651
فداء عبدالدايم; سارة كسوات; عبدالمنعم على; منار عبدالله

6.

The role of user-generated content (UGC) in enhancing digital marketing strategies to increase Brand Awareness

Volume 15, Issue 4, July and August 2025, Pages 131-138
Omnia Ezzeldeen Mohamed

7.

الاتجاهات الحديثة في بحوث التسويق الرقمي للعلامات التجارية: دراسة تحليلية من المستوى الثاني

Volume 1, Issue 1, July 2025, Pages 127-228
زينب صالح عبد الفضيل جاد

8.

The Effect of Brand Awareness on Consumer Purchase Intention "An Applied Study on Social Media Users in Egypt"

Volume 4, Issue 14, July 2025, Pages 2059-2100
pro.dr.Shawky Mohamed ElSubbaugh; Asmaa Ashraf Mohamed Rashad

9.

The Impact of Electronic Word of Mouth (E-WOM) on the Relationship between Brand Awareness and Customer Loyalty: Evidence from Egypt

Volume 11, Issue 20, April 2025, Pages 579-623
حسام الدين محمد; Walid Abouzeid; Yasser El-Tayeb

10.

تأثير أنشطة التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي فى أداء العلامة التجارية: التوافق الذاتي كمتغير معدل ( بالتطبيق علي الحرف اليدوية المصرية)

Volume 8, Issue 2, December 2024, Pages 27-47
مريم سامى زكرى; سامح خيرى فياض; ميريل إبراهيم غالي

11.

Celebrate Branding: Brand Experience and Brand Trust Mediated by Brand Awareness

Volume 15, Issue 4, October 2024, Pages 1297-1331
Farah Yasin Farah Abdelkhair; Reda Abdelfattah Mohammad

12.

تأثير إستخدام الإعلان الإلكتروني عبر وسائل التواصل الإجتماعى على الوعى بالعلامة: دراسة ميدانية على عملاء شركات الإتصالات

Volume 15, Issue 2, April 2024, Pages 2098-2135
سالى رأفت جميل; جيهان عبد المنعم رجب

13.

تأثير إستخدام قادة الرأى على الوعى بالعلامة: دراسة ميدانية على عملاء شركات الإتصالات

Volume 15, Issue 2, April 2024, Pages 2136-2171
سالى رأفت جميل; جيهان عبد المنعم رجب

14.

توظيف أبعاد التسويق الحسي عبر شبكة الإنترنت وعلاقته بمستوى الوعي بالعلامة التجارية لدى المستهلك المصري - دراسة تطبيقية

Volume 70, Issue 1, April 2024, Pages 693-744
ميرنا أحمد

15.

The Impact of User-Generated Content on Brand Equity Dimensions and Purchase Intention of Egyptian Telecom Operators’ Subscribers

Volume 4, Issue 1, March 2024, Pages 64-59
Maya Yousry; May Fahmy

16.

The Effect of Brand Image and Brand Awareness Through Social Media on Purchase Intention in the Egyptian Youth Hostels

Volume 15, Issue 1, June 2023, Pages 53-71
Sabreen Gaber Abd El-Jalil; Mahmoud Atito; Ahmed Rady; Walaa Mahmoud Fawy

17.

Studying the Relationship between Humorous Advertising and Consumer Purchasing Decision. “A Mediation Analysis of Brand Awareness”

Volume 51, Issue 2, July 2021, Pages 591-620
Mona H. Mussa; Marwa M. Ibrahim

18.

The Role of Supplementary Services in Enhancing Customer-Based Brand Equity: An Applied Study on Five Star Hotels in Cairo City

Volume 9, Issue 1, June 2021, Pages 573-604
Wageeh Nafei; Wessam Hemdan Ahmed EL-Horany

19.

الأبعاد الاتصالية لاستخدام منصات التواصل المجتمعى فى الحملات الإعلانية لإحياء تراث المارکة

Volume 6, Issue 2, April 2021, Pages 1665-1684
نانسى فخرى

20.

Radio Ads as a Strategic Offline Approach for Building Brand Awareness.

Volume 1, Issue 2, June 2020, Pages 228-239
Meral Ibrahim; Rania Nakhil; Dina Abboud

21.

التلعيب کآداة إبداعية لتسويق المقصد السياحى المصرى

Volume 3, Issue 2, December 2019, Pages 53-74
محمود العزب; محمود عبداللاه