EKB Journal Management System
Keywords = advertisements
Number of Articles: 14

1

العلاقة بين استراتيجيات التسويق وقرارات شراء السيارات لدى المستهلكين في مصر

Volume 74, Issue 3, April 2025, Page 2289-2314
فداء عبد الدايم; سارة كسوات; منار عبدالله; عبدالمنعم علي

2

The psychological effect of choosing colors in advertisements on stimulating human interaction

Volume 22, Issue 1, 2025, Page 289-298
Zainab Alazab Awad; Mariam A. Eida; Hasnaa S. Soliman; Menna A. Alkaramani; Iman G. Elbadwy; Ahmed G. Hassabo

3

The Impact of Printing Technology on Advertising and Consumer Behavior

Volume 22, Issue 1, 2025, Page 477-484
Menna A. Alkaramani; Iman G. Elbadwy; Zainab Alazab Awad; Mariam A. Eida; Hasnaa S. Soliman; Ahmed G. Hassabo

4

Exploring the Intersection of Masculine Identity, Consumption, and Advertising: A Visual Research Perspective

Volume 21, Issue 2, December 2024, Page 419-426
Iman G. Elbadwy; Zainab Alazab Awad; Mariam A. Eida; Hasnaa S. Soliman; Menna A. Alkaramani; Ahmed G. Hassabo

5

العوامل الاقتصادية والإدارية المؤثرة في معالجة المواقع الإلكترونية لموضوعات الاقتصاد الأخضر

Volume 2024, Issue 89, October 2024, Page 1207-1239
نــــــادية فوزي

6

The perception and impact of social media advertisements on the use of cosmetic products and undergoing cosmetic procedures among Egyptian females

Volume 30, Issue 6, September 2024, Page 2407-2416
Noha M Abdelsalam; Ibrahim Fouda; Hanaa A Nofal

7

الدور الأتصالي للإعلانات في الألعاب الرقمية

Volume 2, Issue 4, July 2024, Page 152-173
احمد اسماعيل عبد الرازق اسماعيل; عبير حسن عبده

8

Arabic Transcreation of English Online Apple’s Smart Devices Advertisements 2021-2023

Volume 85, Issue 1, January 2024, Page 211-242
Shaimaa Abdel Azeem Ibrahim; Doaa Embaby; Nada Hegazy

9

تأثير إعلانات انستجرام على الرغبة في اجراء الجراحات التجميلية: دراسة كيفية

Volume 2023, Issue 42, September 2023, Page 5-26
أفنان قطب; فادية بخاري

10

تعرض الأطفال المصريين لإعلانات المؤثرين عبر شبكات التواصل الاجتماعي وعلاقته بمستوى التطلعات المادية لديهم: دراسة ميدانية

Volume 66, Issue 3, July 2023, Page 1547-1612
هدى الدسوقي

11

A Semiotic Approach to Understanding Advertisements

Volume 18, Issue 18, July 2021, Page 25-40
أمل زکريا حال

12

Perception regarding selection and use of skincare products and the impact of advertisement

Volume 20, Issue 3, July 2021, Page 173-179
Sudipto Mangal; Moumita Ray; Sakshar Saha; Shubham Paul; Himangshu S. Maji

13

The Role of Language in Prophetic Movements’ advertisements in Harare, Zimbabwe

Volume 1, Issue 1, March 2021, Page 65-90
Lovemore Mutonga; Laston Mukaro

14

The Design of 3D Billboards Advertising in Jeddah, Saudi Arabia

Volume 10, Issue 2, April 2020, Page 191-199
Ruba Abu Hasna; Konooz Ajeeb