EKB Journal Management System
Keywords = Social Media
Number of Articles: 440

1

Digital Food Marketing on Social Networking Sites: Exposure, Engagement, and association with Overweight/Obesity among Medical Students in An Egyptian University

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 26 November 2023
Zeinab Ashraf Sadek; Wafaa Mohamed Hussein; Azza Mohammed Hassan; Maha E Gaafary

2

Driving Social Media Customers’ Purchase Intentions: The Mediation Role of EWOM Credibility

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 06 December 2023
Hebat Allah Mamdouh; Ghada El Sayad

3

Brand Positioning as a mediator in the relationship between Social Media Quality and Brand Loyalty An Applied Study on the Private Universities in Egypt

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 28 December 2022
منى موسى

4

The Mediating Role of Brand Awareness in the Relationship between Social Media quality and Brand Image .An Applied Study on the Private Higher Education Institutions in Egypt

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 03 November 2022
mona mussa

5

The perception and impact of social media advertisements on the use of cosmetic products and undergoing cosmetic procedures among Egyptian females

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 25 July 2023
Noha M Abdelsalam; Ibrahim Fouda; Hanaa A Nofal

6

تطوير روبوت الدردشة بشبکات التواصل الاجتماعي وأثره على التحصيل المعرفى في کرة اليد لتلاميذ المرحلة الإعدادية

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 20 December 2022
أحمد فوزي السيد

7

The attitudes homophily between influencers and customers and the intention to use the brand in social media marketing within the Tourism and Hospitality Industry: the role of trust

Volume 6, Issue 2, April 2024, Page 153-171
Tamer Ahmed Abdulaziz; Ahmed Mohamed Emam Mohamed Omar; Mohammad Mohammad Farrag; Walaa Moustafa Elwardany

8

رؤية الخبراء لمستقبل دور خوارزميات الذكاء الاصطناعي في إدارة منشورات وسائل التواصل الاجتماعي خلال الأزمات "دراسة استشرافية خلال العقد القادم (2024-2034م)"

Volume 70, Issue 3, April 2024, Page 3401-3450
إيمان الشرقاوي

9

وسائل التواصل الاجتماعي وعلاقتها بتجميل الاضطرابات النفسية "إنستجرام نموذجًا"

Volume 70, Issue 2, April 2024, Page 851-900
عمرو أحمد شهدي

10

إدارة انهيار السياق وعلاقته بالهوية المهنية لدى أعضاء هيئة التدريس بالجامعات فى ضوء نظرية إدارة خصوصية الاتصالات(CPM) theory

Volume 70, Issue 3, April 2024, Page 3101-3150
انتصار سالم

11

التماس المرأة المصرية للمعلومات حول التغيرات المناخية عبر مواقع التواصل الاجتماعي وعلاقته بإدراكها للمخاطر المناخية (دراسة ميدانية)

Volume 70, Issue 2, April 2024, Page 601-650
زينب صالح عبد الفضيل جاد

12

An investigation of the Factors Affecting the Users’ Adoption of Social Media Technologies in the Public Sector: Case of Egypt

Volume 61, Issue 2, March 2024, Page 319-352
Safaa Ahmed Mahmoud Hussein

13

محددات مصداقية المضامين الخبرية بصفحات التواصل الاجتماعي للصحف: دراسة ميدانية في إطار النمذجة الهيكلية

Volume 2024, Issue 44, March 2024, Page 241-297
أميرة جمال محمد عيد سلامة

14

Online Media Literacy and Gender Representation: Analysis of prominent female media figures on Instagram Platform

Volume 3, Issue 7, March 2024, Page 93-119
mariam amer

15

تأثير الإعلام الاجتماعي ومواقع التواصل على الشباب الأسواني

Volume 7, Issue 1, January 2024, Page 43-52
احمد ذكى عامر

16

تعرض الفتيات في مصر لأخبار جرائم العلاقات العاطفية عبر مواقع التواصل الاجتماعي وعلاقته بمستوي الخوف من الوقوع كضحية

Volume 23, Issue 1, January 2024, Page 47-116
أحمد أحمد عثمان

17

مدى فاعلية خصائص المحتوى التسويقي الرقمى، وصياغته على نية المستهلك نحو الشراء: فى ظل الدور الوسيط التفاعلى لنوع المنصة

Volume 61, Issue 1, January 2024, Page 1-39
أنطوان إسكندر سرجيوس

18

تفاعل الجمهور مع المضامين المتعلقة "بالحرب على غزة 2023" عبر الصفحات الإخبارية على مواقع التواصل الاجتماعي: دراسة في إطار البيانات الضخمة وفق أسلوبي تحليل المشاعر ونمذجة الموضوعات

Volume 69, Issue 3, January 2024, Page 1445-1506
حسام فايز

19

Power of Social Media in Cause-related Marketing in Egypt

Volume 2024, Issue 27, January 2024, Page 1-26
Amany Bassyouny

20

دور شبكات التواصل الاجتماعي في تعزيز العلامة التجارية الذاتية وثقافة ريادة الأعمال بين طلاب الجامعة

Volume 69, Issue 3, January 2024, Page 1981-2008
شيماء ذو الفقار زغيب; رضوى مبروك; منة الله حسين مأمون حسين

21

بحوث المؤثرين عبر شبكات التواصل الاجتماعي في إطار ظاهرة اليوتيوبرز (دراسة تحليلية نقدية)

Volume 1, Issue 1, January 2024, Page 101-191
لميس شحاتة; ياسمين مصطفى توفيق; الحسين محمد صالح

22

تأثير الاتجاهات السائدة فى وسائل التواصل الاجتماعى (الترند) على خدمات المشاهدةحسب الطلب

Volume 23, Issue 1, January 2024, Page 597-661
صفا محمد إبراهيم

23

Applying an Electronic Inquiry-Based Learning Environment to Promote Preparatory-Stage Students' EFL Fluency

Volume 3, Issue 1, January 2024, Page 109-137
Ahmed Aly Abdel Rahman; Asmaa Gheith; Badr A. Abdel- Kafi

24

منهجية ممارسة الإثنوغرافيا الافتراضية على وسائل التواصل الاجتماعي في ضوء النظرية المُجَذرة (المُرتكزةgrounded theory )

Volume 69, Issue 2, January 2024, Page 655-730
انتصار سالم

25

الأسرة ومواجهة الاستخدام المفرط للتكنولوجيا وبرامج التواصل الاجتماعي بدائل علاجيـة

Volume 52, Issue 1, January 2024, Page 234-266
خالد مخلف الجنفاوي

First Page Previous Page 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Next Page Last Page