EKB Journal Management System

1.

The Use of Hybrid Learning Among Educational Instructors: A Focus on the Logistic Studies in Egypt

Volume 16, Issue 3, July 2025, Pages 460-538
Aisha Tarek Noour

2.

Academic Achievement, Intrinsic Motivation, and Gender as Predictors of Academic Engagement: A Sample of Private University Students in Cairo

Volume 47, Issue 47, July 2025, Pages 771-796
Reham Ateya Nasr

3.

The Contribution of Perceived Feedback Perceptions in Predicting Intrinsic Motivation among University Students

Volume 6, Issue 12, July 2025
ريهام عطية نصر; Julia Kovalenko

4.

"The Significance of Motivation in Education and Second Language Acquisition(SLA) Among L2 Learners" "أهمية الدافعية في التعليم واكتساب اللغة الثانية بين متعلمي اللغة الثانية"

Volume 2025, Issue 58, January 2025, Pages 402-418
Moustafa Mohammed Shalabi; Abeer Mohiddin Maki Madrasi; Ahmed Kamel Rashwan

5.

Deep Learning in Education

Volume 2, Issue 1, July 2024, Pages 15-21
Eman M. Elbashbishy

6.

الدور الوسيط للدافعية الذاتية في العلاقة بين القيادة الأخلاقية والشغف بالعمل

Volume 59, Issue 1, January 2022, Pages 97-135
فيصل بن علي الشهري; مرفت محمد السعيد

7.

An Investigation of the Relationship between EFL Young Learners'''' Intrinsic Motivation and their Achievement of Vocabulary

Volume 14, Issue 14, December 2020, Pages 662-695
وسام نبيل حمدي أحمد; محمد فاروق عبدالسميع علي الخبيري; منى احمد عبدالتواب

8.

An Investigation of the Relationship between EFL Reading Comprehension and Intrinsic Motivation

Volume 11, Issue 5, April 2019, Pages 459-486
Tamer Nageeb Aaref; Mohammed Farouk Ali; Mona Ahmed Abd El Tawaab

9.

Using the Social Interaction Model for Enhancing Intrinsic Motivation among Official Preparatory School Pupils

Volume 29, 116 أکتوبر ج 3, October 2018, Pages 1-26
Eman Mohamed Abdel Haq; FatmaSadeq Mohamed; Magdy Mohamed Amin; Eman Mohammed Hassan Hassan

10.

مستوى التعلم المنظم ذاتيا والدافعية الداخلية والعلاقة بينهما لدى عينة من طلبة کلية الحصن الجامعية التابعة لجامعة البلقاء التطبيقية في الأردن

Volume 18, الجزء الثالث, June 2017, Pages 105-130
د. محمد سليمان خريسات; د. أحمد علي جروان; د. عبد الرءوف ساري حمادنة