EKB Journal Management System

1.

تأثير إعلان المؤثرين على العلامة التجارية وسلوك المستهلك

Articles in Press, Accepted Manuscript , Available Online from 30 April 2025
نهلة محمد عبد المجيد

2.

المتابعة الشرهة لمشاهير مواقع التواصل الاجتماعي وعلاقتها بمستوى الشعور بالاكتئاب والوحدة النفسية لدى الشباب المصري

Volume 24, Issue 4, October 2025, Pages 1-72
محمد فؤاد محمد الدهراوي; هناء حمدي أحمد بيومي

3.

اعتماد الشباب الجامعي على المؤثرين عبر وسائل التواصل الاجتماعي في تنمية الوعي الصحي لديهم

Volume 2025, Issue 92, July 2025, Pages 405-467
هبة فتحي حسانين محمد

4.

The impact of social media influencers on consumer purchase behavior intentions: A comparative study across generations

Volume 16, Issue 3, July 2025, Pages 977-1032
Menatalla Kaoud

5.

دور مؤثري مواقع التواصل الاجتماعي في تعزيز مفهوم الصحة النفسية لدى الشباب الجامعي منصة تيك توك نموذجًا

Volume 2025, Issue 92, July 2025, Pages 1421-1472
لميس متولى النجار; هالة السيد يسري

6.

Assessing the Role of Social Media Influencers on the Tourist Destination Choice Applying on Luxor

Volume 19, Issue 3, June 2025, Pages 37-58
Mona Ahmed Khaled; Mohamed Ezzat; Reham Touni

7.

The Relationship of Social Media Influencer Characteristics with Brand Love and Brand Respect

Volume 5, Issue 1, March 2025, Pages 41-71
Christine Yousef; Gamal Sayed AbdelAziz; Sarah Adam

8.

The role of social media influencers as a marketing tool on Instagram

Volume 2025, Issue 31, January 2025, Pages 1-24
Rania Abdel Hai Ibrahim       El Nahas; . Shaimaa Z. Zoghaib

9.

تعرض الشباب المصري لمحتوى المؤثرين عبر الشبكات الاجتماعية بعد الحرب على غزة عام 2023 ومدى وعيهم بالقضية الفلسطينية

Volume 2025, Issue 90, January 2025, Pages 41-94
إسلام عبد القادر عبد القادر أبو الهدى

10.

A Virtual Character, a Robot, or a Human Being? A Study of the (Self-) Representations of Lil Miquela

Volume 2024, Issue 1, July 2024, Pages 130-149
Amira Nasr Ekara

11.

The Impact of Sponsorship Disclosure by Social Media Influencers on Brand Love in the fast-food chain restaurants in Egypt

Volume 15, Issue 3, July 2024, Pages 1779-1826
Christine Attia Hanna Yousef; Sara Adam; Gamal Sayed Abdelaziz

12.

The Impact of Social Media Influencers characteristics on Customers’ purchase Intension in the Egyptian Market

Volume 5, Issue 2, July 2024, Pages 215-242
Salwa M. El-Kady; Yasmeen Tarek

13.

تأثير تعرض طالبات الجامعة لحسابات المؤثرات الإناث عبر شبكات التواصل الاجتماعي على إدراكهن للواقع الاجتماعي

Volume 71, Issue 2, July 2024, Pages 977-1028
سمر علي

14.

Social Inclusion portrayal on TikTok and Instagram: The role of social media influencers in promoting mental health literacy, body image and self-esteem.

Volume 3, Issue 7, March 2024, Pages 121-140
Dina Younis

15.

The influence of digital marketing techniques on consumer impulse buying applied on e-retailers.

Volume 14, Issue 4, October 2023, Pages 3077-3111
Ola Bahgat Abaza; Hazem Rasheed Gaber; Eiman Negm

16.

التعلق بحسابات المؤثرين عبر الشبكات الاجتماعية كمنبئ بالتلكؤ الأكاديمي لدى المراهقين

Volume 2023, Issue 84, July 2023, Pages 77-106
عبد المحسن حامد عقيله

17.

العوامل المؤثرة على إدراك المستهلكين للخداع التسويقي للمؤثرين عبر مواقع التواصل الاجتماعي: دراسة ميدانية

Volume 2023, Issue 41, June 2023, Pages 268-322
رماح محمد إبراهيم يونس

18.

How Do Social Media Influencers Affect Digital Natives 2.0 To Travel Inside Egypt? Integrating the Theory of Planned Behavior and Elaboration Likelihood Model

Volume 5, Issue 1, June 2022, Pages 75-105
Ahmad Muhammad Ragab

19.

GENERATIONAL DIFFERENCES IN THE TRAVEL DECISION-MAKING PROCESS: A COMPARATIVE STUDY BETWEEN GENERATION X, Y AND Z AS MODERATING VARIABLES

Volume 11, Issue 2, June 2022, Pages 205-270
Rania Magdi Orabi

20.

The Mediating Effect of Purchase Intention in the relationship between Social Media Influencers’ Characteristics and Customer Purchasing Decision: Applied research on social media automotive vlogs

Volume 7, Issue 12, July 2021, Pages 2000-2035
شريف طاهر محمد فريد; أحمد السيد عبد الباسط