The Impact of Educational Module Strategy on Developing English Reading Skills of Biology Department Students at Al-Arish Faculty of Education | ||||
مجلة القراءة والمعرفة | ||||
Article 10, Volume 18, الجزء الثانى 201 یولیو, July 2018, Page 1-40 PDF (880.84 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/mrk.2018.102212 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
Ahmed Elsayed Khodary | ||||
کلية التربية بالعريش | ||||
Abstract | ||||
The aim of this study was to investigate the effect of teaching educational module strategy to Biology department students on improving their reading skills. The design of the study was a one group pre – posttest quasi experimental design. Thirty of first – year Biology university students were selected to the experimental group of the study. This experimental group was tested using pre – post reading. skills test before and after being exposed to educational module strategy treatment The experiment lasted for three months during the first term of 2016-2017 academic year . Paired – samples of t – test revealed significant differences between the pre –test and post test of reading skill test. It was concluded that teaching educational module strategy to university students was effective on developing their reading skills هدفت هذه الدراسة التعرف علي فاعلية استخدام استراتيجية الموديول التعليمي في تنمية مهارات القراءة باللغة الانجليزية لدي طلاب قسم البيولوجي بکلية التربية بالعريش .اشتملت الدراسة علي مجموعة واحدة تجريبية و تکونت أدوات الدراسة من قائمة بمهارات القراءة اللازم تنميتها لدي طلاب قسم البيولوجي بکلية التربية بالعريش واختبار مهارات القراءة لطلاب شعبة البيولوجي ، إلي جانب إعداد موديول تعليمي تم تقديمه الي طلاب شعبة البيولوجي في الترم الأول من العام الجامعي 2016- 2017. تکون التصميم التجريبي من مجموعة واحدة تجريبية اشتملت علي عدد 30 طالب في مادة اللغة الإنجليزية لغير المتخصصين ، شعبة البيولوجي ، الفرقة الأولي . أوضحت نتائج الدراسة فاعلية استخدام الموديول التعليمي في تنمية بعض مهارات القراءة لدي طلاب قسم البيو لوجي بکلية التربية بالعريش و تم تقديم مقترحات و توصيات الدراسة | ||||
Keywords | ||||
educational module strategy; reading skills; students of Biology department استراتيجية الموديول التعليمي; مهارات القراءة; اللغة الانجليزية; طلاب قسم البيولوجي | ||||
Statistics Article View: 144 PDF Download: 200 |
||||