برنامج مقترح قائم على نظرية جانبي الدماغ لتنمية التحصيل المعرفي ومهارات الاتصال لدى الطلاب الدارسين لمادة علم النفس في المرحلة الثانوية | ||||
مجلة البحث العلمى فى التربية | ||||
Article 12, Volume 17, الجزء الثانی - Serial Number 2, July 2016, Page 217-236 PDF (8.63 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jsre.2016.10830 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
فوزية سالم عبد الله | ||||
Abstract | ||||
يهدف هذا البحث لتنمية التحصيل المعرفي ومهارات الاتصال لدى طلاب المرحلة الثانوية الدارسين لمادة علم النفس باستخدام نظرية جانبي الدماغ وما تتضمنه من خطوات ومراحل تتمثل في" الإعداد، الاکتساب، التفصيل، تکوين الذاکرة، التکامل الوظيفي"، وقد أکدت نتائج البحث فاعلية البرنامج في تحقيق تنمية التحصيل المعرفي ومهارات الاتصال لدى طلاب المرحلة الثانوية. A proposed program is based on the theory of both sides of the brain to development of cognitive achievement and communication skills among students studying for psychologyin the secondary stage Faoziya Salem Abdulla Abstract Top of Form The aims of this research to develop the cognitive achievement and communication skills among secondary school students studying the psychology using both sides of the brain theory which consist of steps and stages included preparing, gain, details ,memory booster and functional integration," results of the program effectiveness confirmed for achieving development, cognitive achievement and communication skills among secondary school students. | ||||
Keywords | ||||
الکلمات المفتاحية: نظرية جانبي الدماغ، التحصيل المعرفي، مهارات الاتصال. Key words:Both sides of the brain theory; cognitive achievement; communication skills | ||||
Statistics Article View: 182 PDF Download: 521 |
||||