تصميم بيئة تعلم إلکترونية لتنمية الدافعية للإنجاز لدى المعاقين سمعيًا | ||||
مجلة کلية التربية. بنها | ||||
Article 11, Volume 31, 122 أبريل ج1, April 2020, Page 595-613 PDF (714.52 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jfeb.2020.135231 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
مي سالم محمد السيد سالم | ||||
Abstract | ||||
هدف البحث إلى تنمية الدافعية للإنجاز لدى الطلاب المعاقين سمعيًا في المرحلة الإعدادية باستخدام بيئة تعلم إلکترونية. وللتحقق من ذلک تم إعداد الدروس التعليمية، السيناريو التعليمي، بناء مقياس الدافعية للإنجاز. ومن أهم النتائج أثبتت أن بيئة التعلم الإلکترونية ساعدت في تنمية الدافعية للإنجاز لدى المعاقين سمعيًا، من خلال رتب درجات الطلاب المعاقين سمعيًا فى التطبيق القبلى والبعدي لمقياس الدافعية للإنجاز لصالح التطبيق البعدى للمجموعة التجريبية. Abstract Aims of the study at Developing achievement motivation of hearing-handicapped students Instruments and material of the study (An learning environment- motivation measurement) Research hypotheses A statistically significant difference existed between the mean rank of the study group students on the pretest and posttest of the motivation measurement of hearing -handicapped students in favor of the post test for the experimental group. | ||||
Keywords | ||||
الکلمات المفتاحية: بيئات التعلم الإلکترونية; مهارات استخدام الإنترنت; المعاقين سمعيًا. Key Words: Designing an E; Learning; Internet Skills; Hearing Handicapped | ||||
Supplementary Files
|
||||
Statistics Article View: 248 PDF Download: 330 |
||||