وحدة تعليميه مقترحة باستخدام الوسائط المتعددة لتنمية مفهوم توازن الغذاء وسلامته لدي المعاقين فکريا القابلين للتعلم | ||||
المجلة العلمية لکلية التربية النوعية - جامعة المنوفية | ||||
Article 41, Volume 5, العدد الرابع عشر ابريل 2018 الجزء الاول - Serial Number 14, April 2018, Page 1261-1280 PDF (259.58 K) | ||||
Document Type: بحوث علمية محکمة | ||||
DOI: 10.21608/molag.2018.155859 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
عبير محمود عبد الغني* | ||||
مدرس المناهج وطرق تدريس کلية التربية النوعية – جامعة عين شمس | ||||
Abstract | ||||
ملخص الدراسة استهدفت هذه الدراسة إعداد وتجريب فاعلية وحدة تعليمية مقترحة لتنمية مفهوم توازن الغذاء وسلامته لدي المعاقين فکريا القابلين للتعلم ولتحقيق هذا الهداف تم إعداد وحدة تعليمية باستخدام الوسائط المتعددة تشمل انشطة ووسائل تعليمية متنوعة ، کما تم إعداد اختبار تحصيلي لقياس مستوي المعرفة بمفهوم توازن الغذاء وسلامته وقد تم تطبيق ادوات الدراسة علي عينة الدراسة قبل وبعد دراسة الوحدة ، وقد توصلت الدراسة إلي فعالية الوحدة المقترحة في تنمية مفهوم توازن الغذاء وسلامته لدي المعاقين فکريا القابلين للتعلم . Study Summary A proposed teaching unit using multimedia to develop the concept of food balance and safety for people with intellectual disabilities who are able to learn Prepared by Dr. Abeer Mahmoud Abdel GhaniCurriculum teacher and teaching methodsFaculty of Specific Education - Ain Shams UniversityThis study aimed to prepare and test the effectiveness of a proposed educational unit to develop the concept of food balance and safety for intellectually handicapped people with learning disabilities To achieve this goal, an educational unit was set up using multimedia, including various educational activities and methods, and an achievement test was conducted to measure the level of knowledge of the concept of food balance and safetyThe study tools were applied to the study sample before and after the study of the unit. The study found the effectiveness of the proposed unit in developing the concept of food balance and safety for the intellectually disabled | ||||
Keywords | ||||
وحدة تعليميه; الوسائط المتعددة; مفهوم توازن الغذاء; المعاقين فکريا; القابلين للتعلم | ||||
Statistics Article View: 110 PDF Download: 174 |
||||