أثر استخدام المهام الأدائية في تحصيل معارف البحث العلمي وتنمية مهاراته الأساسية لدى الطالبات المعلمات بکلية الاقتصاد المنزلي | ||||
مجلة کلية التربية. بورسعيد | ||||
Article 8, Volume 34, Issue 34, April 2021, Page 347-377 PDF (954.26 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jftp.2021.68123.1118 | ||||
![]() | ||||
Author | ||||
ايمان محمد عبد العال لطفي ![]() | ||||
کلية التربية - جامعة العريش | ||||
Abstract | ||||
استهدف البحث الحالي الکشف عن أثر استخدام المهام الأدائية في تحصيل معارف البحث العلمي، وتنمية مهاراته الأساسية لدى الطالبات المعلمات بکلية الاقتصاد المنزلي بجامعة العريش. وقد قامت الباحثة بإعداد المهام الأدائية واختبار تحصيلي وکذلک بطاقة تقييم بحث علمي لتقييم مهارات البحث العلمي. وقد أظهرت النتائج وجود فرق دال إحصائيًّا عند مستوى (0.05) بين متوسطي رتب درجات مجموعة البحث في التطبيق القبلي والتطبيق البعدي للاختبار التحصيلي ولبطاقة تقييم البحث العلمي لصالح التطبيق البعدي. The Effect of Using the Performance Tasks on acquiring the knowledge of the Scientific Research and Developing its Basic Skills among the Female Students Teachers at the Faculty of Home Economics Abstract The current research aims to uncover the effect of using the Performance Tasks on acquiring the knowledge of the Scientific Research and Developing its Basic Skills among the Female Students Teachers at the Faculty of Home Economics - Arish University. The researcher prepares the performance tasks and an achievement test as well as a scientific research evaluation card to evaluate the scientific research skills. The results show that there is a statistically significant difference at the level of (0.05) between the means ranks of the research group scores in the pre/post applications of the achievement test and of the scientific research evaluation card in favour of the post application. Keywords:Performance Tasks, Achievement, Scientific Research Skills, Female Students, Teachers of Home Economics | ||||
Keywords | ||||
المهام الأدائية; التحصيل; مهارات البحث العلمي; الطالبات معلمات الاقتصاد المنزلي | ||||
Statistics Article View: 327 PDF Download: 348 |
||||