التمکين المهني مدخل لتحقيق الميزة التنافسية للمعلم | ||||
المجلة التربوية لتعليم الکبار | ||||
Articles in Press, Accepted Manuscript, Available Online from 12 April 2021 | ||||
Document Type: أوراق بحثیة | ||||
DOI: 10.21608/altc.2021.64683.1018 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
هبة علي حسن عبد اللاه 1; غادة السيد السيد الوشاحي2; هناء فرغلي علي3 | ||||
1کلية التربية-جامعة أسيوط | ||||
2کلية التربية- جامعة أسيوط | ||||
3کلية تربية جامعة أسيوط | ||||
Abstract | ||||
هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على التمکين المهنى لخريجى کليات التربية باعتباره مدخل لتحقيق الميزة التنافسية , وتکونت عينة الدراسة من (1090) معلم ومعلمة , وتم الاعتماد على المنهج الوصفى , وقد استخدمت استبانة لهذا الغرض , وأظهرت النتائج أن التمکين المهني ضرورى للخريجين لأنه يعمل علي تبادل الأفکار , وتحسين طرق تدريسهم وتطويرها وتوجيه نشاطهم وتطوير أساليبهم مما يبعد الملل عن الخريج ويطلعه علي أفضل الطرق والأساليب ويزداد حبا وتفاعلا مع مهنته, وبتحليل نتائج الدراسة الميدانية الخاصة بواقع التمکين المهنى لخريجى کليات التربية نجد أن نسبة وعي المعلمين بالتمکين المهنى بدرجة مرتفعة. The study aimed to identify professional empowerment for graduates of faculties of education :an approach to achieve competitive advantage .the study sample consisted of (1090) male and female teachers ,the study relied on the descriptive approach and used aquestionnaire as atool for this purpose .the results of the studyshowed that professional empowerment is necessary for graduates because it works to exchange ideas, improve and develop teaching methods ,guide the graduate's activity and develop his to keep boredom away from the graduate ,increase the graduate in love and interaction with his profession. | ||||
Keywords | ||||
التمکين المهنى; الميزة التنافسية; الميزة | ||||
Statistics Article View: 135 |
||||