Online Transformational Learning to develop Egyptian EFL Prospective Teachers' Pedagogical skills during COVID-19 Pandemic | ||||
مجلة کلية التربية. بنها | ||||
Article 16, Volume 31, Issue 123, July 2020, Page 1-32 PDF (229.54 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jfeb.2021.173024 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
Heba Elsayed Abdelsalam Elghotmy | ||||
Faculty of Education, Menoufia University | ||||
Abstract | ||||
انتشار جائحة کوفيد19 إلى إغلاق المدارس ولم يکن لدى المعلمين المصريين ما قبل الخدمة الوقت الکافي لمواصلة التدريب العملي الفعلي في المدارس کشرط مسبق لاجتياز برنامج اعداد معلمي اللغة الانجليزية، ولهذا تهدف هذه الدراسة إلى تنمية المهارات التدريسية لمعلمي اللغة الإنجليزية ما قبل الخدمة من خلال التعلم التحويلى عبر الإنترنت وقد استند جمع البيانات على المنهجين الکمى والکيفى ، قام الباحثان في المرحلة الأولى من الدراسة ، بتطبيق قائمة المهارات التدريسية ، ودليل التدريب العملي المقترح لمعلمي اللغة الإنجليزية ما قبل الخدمة بکلية التربية جامعة المنوفية (ن = 33). وفي المرحلة الثانية ، أکمل 15 معلمًا قبل الخدمة للغة الإنجليزية سجل تأملى للتقييم. وقد تم تحليل البيانات کميا ونوعيا. وأشارت نتائج الدراسة الحالية إلى فعالية التعلم التحويلي عبر الإنترنت في تعزيز المهارات التدريسية لدى معلمي اللغة الإنجليزية ما قبل الخدمة. Online Transformational Learning to develop Egyptian EFL Prospective Teachers' Pedagogical skills during COVID-19 Pandemic By Dr.Nahed Mohammed Mahmoud Ghoneim Professor of Curriculum and Methods of Teaching English, Faculty of Education, Menoufia University, Egypt. Dr. Heba Elsayed Abdelsalam Elghotmy Assistant professor of Curriculum and Methods of Teaching English, Faculty of Education, Menoufia University, Egypt Abstract The spread of Covid-19 pandemic has resulted in schools' closing. Egyptian prospective teachers did not have enough time to continue the actual teaching practicum in schools as a prerequisite of their preparation program. The current study aims to explore the effectiveness of online transformational learning in developing EFL prospective teachers' pedagogical skills during COVID-19 Pandemic. Based on an interpretive paradigm, this mixed method study aimed at probing into the perceptions of Egyptian EFL prospective teachers of transforming actual teaching practicum into online one. Data collection was based on a sequential mixed methods approach; thus, in the first phase of the study, the researchers administered a pedagogical skills observation checklist and a teaching practicum course manual for EFL prospective teachers in the third year English section at the Faculty of Education of Menoufia University in Egypt (n=33). In Phase Two, 15 EFL prospective teachers completed a reflective journal. Data were analyzed quantitatively and qualitatively. The findings of the current study indicated the effectiveness of the online transformational learning in enhancing EFL prospective teachers’ pedagogical skills. | ||||
Keywords | ||||
التعلم التحويلي عبر الإنترنت; المهارات التدريسية لمعلمي اللغة الإنجليزية ما قبل الخدمة; جائحة کوفيد 19 . Online Transformational Learning; Egyptian EFL Prospective Teachers' Pedagogical skills; COVID; 19 Pandemic | ||||
Statistics Article View: 210 PDF Download: 229 |
||||