اثر نمط الأکواد ببيئة الواقع المعزز لتنمية المفاهيم العلمية لمهارات تکنولوجيا القدرة لدى طلاب التعليم الثانوى الصناعى | ||||
مجلة دراسات تربوية واجتماعية | ||||
Article 2, Volume 27, Issue 2 - Serial Number 1, February 2021, Page 103-130 PDF (6.11 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jsu.2021.173255 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
حنان يحى حسنى السيد الحفناوى* 1; صلاح الدين خضر* 2; إيمان صلاح الدين صالح 3 | ||||
1باحثة بمرحلة الدکتوراة بقسم تکنولوجيا التعليم | ||||
2أستاذ المناهج وطرق التدريس کلية التربية - جامعة حلوان | ||||
3أستاذ تکنولوجيا التعليم کلية التربية جامعة حلوان | ||||
Abstract | ||||
هدف هذا البحث إلى معرفة أثر نمط الأکواد ببيئة الواقع المعزز لتنمية المفاهيم العلمية لمهارات تکنولوجيا القدرة لدى طلاب التعليم الثانوى الصناعى. 1- تقديم بيئة واقع معزز قائمة على نمط الأکواد لتنمية الجانب المعرفى لتکنولوجيا إليکترونيات القدرة لدى طلاب التعليم الثانوى الصناعى. 2- معرفة أثر تطبيق نمط الأکواد لتنمية الجتنب المعرفى لتکنولوجيا إليکترونيات القدرة لدى طلاب التعليم الثانوى الصناعى. نتائج البحث: توصلت الباحثة من خلال اتباع مجموعة من الخطوات العلمية إلى الإجابة عن أسئلة البحث وتقديم ما يلى: 1- تقديم بيئة واقع معزز قائمة على نمط الأکواد لتنمية الجانب المعرفى لتکنولوجيا إليکترونيات القدرة لدى طلاب التعليم الثانوى الصناعى. 2- نمط الأکواد ببيئة الواقع المعزز له أثراً "إيجابياً کبيراً"على تنمية الجانب المعرفى لمادة تکنولوجيا إليکترونيات القدرة، لدى طلاب التعليم الثانوى الصناعى. The aim of this research is to find out the effect of the code pattern on the augmented reality environment to develop the scientific concepts of the ability technology skills for students of industrial secondary education. 1- Presenting a code-based augmented reality environment to develop the knowledge side of electronic power technology among industrial secondary education students. 2- Knowing the effect of applying the code pattern to developing the cognitive avoidance of power electronics technology among industrial secondary education students. research results: The researcher, by following a set of scientific steps, reached an answer to the research questions and provided the following: 1- Presenting a code-based augmented reality environment to develop the knowledge side of electronic power technology among industrial secondary education students. 2- The code pattern in the augmented reality environment has a "great positive" effect on developing the knowledge aspect of an electronic power technology subject for students of industrial secondary education. | ||||
Keywords | ||||
المفاهيم العلمية لمهارات تکنولوجيا القدرة; طلاب التعليم الصناعى; بيئة واقع معزز.scientific concepts of power technology skills; industrial education students; an augmented reality environment | ||||
Statistics Article View: 152 PDF Download: 226 |
||||