القيمُ التربويةُ وتوظيفُ الحکمةِ في الرواية (جبل الخرافات) لأحمد قرني نموذجا | ||||
حولية کلية اللغة العربية بجرجا | ||||
Article 5, Volume 25, Issue 7, July 2021, Page 6741-6822 PDF (10.73 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/bfag.2021.184961 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
بديع فتح الله عليوه | ||||
أستاذ الأدب والنقد المساعد ـ کلية اللغة العربية بالمنوفية جامعة الأزهر الشريف ـ جمهورية مصر العربية | ||||
Abstract | ||||
الملخص يدور البحث حول القيم التربوية وتوظيف الحکمة في رواية (جبل الخرافات) للکاتب أحمد قرني والفائزة بجائزة کتارا للرواية العربية ،حيث يعرض البحث لسيرة الکاتب وملخص للرواية ،ثم يعرض لأهم القيم التربوية وتوظيف الحکمة فيها وأهم الموضوعات التي تناولتها الحکمة ، ثم يدرس البحث کيفية التوظيف الفني للحکمة داخل الرواية و أثر الحکمة في البناء الفني للرواية .Abstract The research revolves around educational values and the employment of wisdom in the novel (Mountain of Superstitions) by Ahmed Qarni, the winner of the Katara Prize for Arabic Novel, where the research presents the writer’s biography and a summary of the novel, then presents the most important educational values and employs wisdom in them and the most important topics dealt with by wisdom. The wisdom within the novel and the impact of wisdom on the artistic construction of the novel | ||||
Keywords | ||||
أدب ، قيم تربوية ، الحکمة ، الرواية ، جبل الخرافات ، أحمد قرني. Literature; educational values; wisdom; the novel; the mountain of myths; Ahmed Qarni | ||||
Statistics Article View: 167 PDF Download: 183 |
||||