L'image de l'au-delà dans le théâtre de Paul Claudel (approche intertextuelle) | ||||
مجلة وادي النيل للدراسات والبحوث الإنسانية والاجتماعية والتربويه | ||||
Article 11, Volume 31, Issue 31, July 2021, Page 351-386 PDF (323.31 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jwadi.2021.190603 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
Amal Abdel-Sattar Abd-Allah | ||||
Maître de conférences à la faculté des langues (Alsun), université de Minia- Département de français | ||||
Abstract | ||||
The Rest of the seventh day is a Catholic drama through which the author wanted to emphasize the need for the introduction of the divine work in our lives. The man of our day bogged down, body and mind, in a vicious cycle of hard work and hard equipment, seems to need a rest like that which God started, according to the Bible, just as a kind of revitalization reason and heart in the action of unemployment. The very idea finds its echo in several literary works preceding that of Claudel. There are also common points in the holy books of different religions, which prove that the eschatological ideology is almost the same, and that the literary prototype could be common. "راحة اليوم السابع" هي مسرحية کاثوليکية أراد کاتبها، بول کلوديل، أن يلقى الضوء على الحاجة إلى إدخال العمل الإلهي إلى حياتنا. فإنسان هذا العصر انغرز بجسده وعقله في دائرة مفرغة من العمل الشاق؛ وبدا أنه في حاجة لراحة کتلک التي قام بها الإله حسب الکتاب المقدس، کنوع من تنشيط العقل والقلب في العطلة. تجد هذه الفکرة صداها في أعمال أدبية سابقة على کلوديل. وهناک أيضا نقاط مشترکة في الکتب المقدسة لديانات مختلفة، تبرهن على أن الفکر الأخروي هو بذاته غالبا، وأن النموذج البدئي الأدبي يمکن أن يکون مشترکا بين ثقافات مختلفة. | ||||
Keywords | ||||
Catholic drama; intertextuality; eschatology; Descent into Hell. المسرح الکاثوليکي، التناص، الإيمان بالآخرة، النزول إلى الجحيم | ||||
Statistics Article View: 89 PDF Download: 165 |
||||