أنماط التعليم الجامعي في ظل عصر اقتصاد المعرفة "دراسة تحليلية" | ||||
مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية | ||||
Article 2, Volume 14, Issue 12, December 2020, Page 35-62 PDF (4.77 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jfust.2021.48815.1160 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
اسماء خالد محمد 1; يوسف سيد محمود2; اسماء عبدالسلام احمد3 | ||||
1قسم أصول التربية - کلية التربية - جامعة الفيوم | ||||
2کلية التربية جامعة الفيوم | ||||
3التدريس بکلية التربية | ||||
Abstract | ||||
يهدف البحث الحالي التعرف إلى مفهوم اقتصاد المعرفة، وخصائصه، وأهم متطلباته، ودراسة انعکاس اقتصاد المعرفة على بعض عناصر منظومة التعليم الجامعي، ولتحقيق ذلک اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، وقد خلص البحث إلى مجموعة من الأفکار المقترحة لتطوير منظومة التعليم الجامعي . the current research aims to identify the concept of the knowledge economy, its characteristics, and its most important requirements, and to study the reflection of the knowledge economy on some elements of the university education system, and to achieve this, the study relied on the descriptive and analytical approach, and the research concluded with a set of proposed ideas to develop the university education system. يهدف البحث الحالي التعرف إلى مفهوم اقتصاد المعرفة، وخصائصه، وأهم متطلباته، ودراسة انعکاس اقتصاد المعرفة على بعض عناصر منظومة التعليم الجامعي، ولتحقيق ذلک اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، وقد خلص البحث إلى مجموعة من الأفکار المقترحة لتطوير منظومة التعليم الجامعي . the current research aims to identify the concept of the knowledge economy, its characteristics, and its most important requirements, and to study the reflection of the knowledge economy on some elements of the university education system, and to achieve this, the study relied on the descriptive and analytical approach, and the research concluded with a set of proposed ideas to develop the university education system. | ||||
Keywords | ||||
اقتصاد المعرفة; أنماط التعلیم الجامعی; فکرة الجامعة | ||||
Full Text | ||||
the current research aims to identify the concept of the knowledge economy, its characteristics, and its most important requirements, and to study the reflection of the knowledge economy on some elements of the university education system, and to achieve this, the study relied on the descriptive and analytical approach, and the research concluded with a set of proposed ideas to develop the university education system. | ||||
Statistics Article View: 237 PDF Download: 255 |
||||