فاعلية الفصل المقلوب لتنمية مهارات تصميم صفحات الويب لدى تلاميذ الأسلوب الحسي | ||||
مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية | ||||
Article 22, Volume 14, Issue 12, December 2020, Page 593-621 PDF (4.4 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jfust.2021.50872.1185 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
ساره محمود | ||||
کلية التربية | ||||
Abstract | ||||
مستخلص البحث: هدف البحث الحالي إلى قياس فاعلية الفصل المقلوب لتنمية مهارات تصميم صفحات الويب لدى تلاميذ الأسلوب الحسي، تهدف البحث الحالي إلى قياس فاعلية الفصل المقلوب لتنمية مهارات تصميم صفحات الويب لدى تلاميذ الأسلوب الحسي، تکونت عينة البحث من (35) تلميذًا وتلميذة من تلاميذ الأسلوب الحسي بالصف السادس الابتدائي، بمعهد اطسا الابتدائي الأزهري بمنطقة الفيوم الأزهرية، وتوصل البحث إلى مجموعة من النتائج والتي أکدت فاعلية الفصل المقلوب على تنمية الجانب المعرفي والجانب الأدائي لمهارات تصميم صفحات الويب لدى تلاميذ الأسلوب الحسي. Research Abstract: The research objective is to reveal the effect of the flipped classroom to develop the skills of designing web pages among the students of sensory style, The research sample consisted of (35) students of the sensory in the sixth grade of primary school, at Itsa primary Institute in Fayoum Al-Azhar region. The research reached a set of results, which confirmed The effectiveness of the flipped classroom on the development of the cognitive and the performance sides of the skills of designing web pages among the students of the sensory style. | ||||
Keywords | ||||
الفصل المقلوب; الأسلوب الحسی; صفحات الویب | ||||
Full Text | ||||
Theresearch objective is to reveal the effect of the flipped classroom to develop the skills of designing web pages among the students of sensory style, The research sample consisted of (35) students of the sensory in the sixth grade of primary school, at Itsa primary Institute in Fayoum Al-Azhar region. The research reached a set of results, which confirmed The effectiveness of the flipped classroom on the development of the cognitive and the performance sides of the skills of designing web pages among the students of the sensory style. | ||||
Statistics Article View: 126 PDF Download: 197 |
||||