GREEN SCHOOLS AS AN INTERACTIVE LEARNING SOURCE | ||||
Journal of Al-Azhar University Engineering Sector | ||||
Article 7, Volume 11, Issue 40, July 2016, Page 1091-1100 PDF (968.54 K) | ||||
Document Type: Original Article | ||||
DOI: 10.21608/auej.2016.19401 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
Reem Okasha; Mady Mohamed; Magdy Mansour | ||||
Department of Architecture Faculty of Engineering, ,Zagazig University | ||||
Abstract | ||||
Building and landscape the typical school from are considered mostly as place where learning occurs but not as source of learning itself. Instead of being instructional, the campus is designed to be convenient, efficient, or aesthetically pleasing. Thus the same education could happen anywhere in any country with no difference. But in fact school building and landscape reflect a hidden curriculum that powerfully influences the learning process. Green schools offer tremendous benefits for students, staff, and the environment. Besides these benefits they have the potential to serve as a teaching tool for Environmental Education (EE). Thus the school's physical environment – including buildings and ground - increases the environmental awareness for students through hands-on learning opportunities, and a visible element of sustainability values. The purpose of this paper is to highlight the role of green school buildings in environmental education in order to investigate the different aspects of utilizing green school as a teaching tool and illustrating the educational implication of green school. A number of recommendations are drawn as key direction to improve public school buildings in Egypt. تعتبر المباني و المسطحات الخضراء في المدارس النموذجية مکان للتعلم و ليست کمصدر للتعلم في حد ذاتها. بدلا من أن تکون المدرسة تعليمية تم تصميمها لتکون مريحة ، فعالة ، و مبهجه. و لذلک فإن التعليم نفسه يمکن أن يحدث في أي مکان و أي بلد. و لکن في الحقيقة المبنى التعليمي و المساحات الخضراء تعکس منهج ضمني يؤثر بقوة في العملية التعليمية. للمدارس الخضراء العديد من المميزات لکل من الطلاب , العاملين, و البيئة. و إلى جانب هذه المميزات فإن لديها القدرة على أن تکون بمثابة أداة تعليمية للتعلم البيئي. و هکذا فإن البيئة المبنية للمدرسة – تشمل مبنى المدرسة و الفناء- تزيد من الوعي البيئي للطلاب من خلال التعلم العملي و عناصر التصميم المستدام المرئية. تهدف الورقة البحثية إلى تسليط الضوء على الدور الفعال للمدارس الخضراء في التعليم البيئي و ذلک من خلال بحث استقصائي للوقوف على الجوانب المختلفة للاستفادة من المدرسة کأداة تعليمية مع توضيح أثر المدرسة الخضراء على العملية التعليمية. بالإضافة إلى التوصل لعدد من التوصيات کاتجاه رئيسي لتحسين المدارس الحکومية في مصر. | ||||
Keywords | ||||
reen schools – Green school as a teaching tool- Environmental; education; المدارس الخضراء – المدارس الخضراء کأداة تعليمة – التعليم البيئي | ||||
Statistics Article View: 406 PDF Download: 547 |
||||