التجدید العروضي والصنعة المسرحية في شعر الخمیسی بين الرؤية والأداء . | ||||
مجلة کلية اللغة العربية بالقاهرة | ||||
Article 16, Volume 23, Issue 1, 2005, Page 1377-1478 PDF (37.26 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jflc.2005.218429 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Abstract | ||||
أشار فيه الباحث إلى التجدید العروضي والصنعة المسرحية في شعر عبدالرحمن الخمیسی، من خلال عرض ديوانه المسمى (ديوان الخميسي)، ودافعه إلى التجديد في الوزن والقافية وتأثره بالشعر العامي والآداب الأجنبية، ودوره في کتابة الأغاني ، وولعه بتقديم شعر مناسب للغناء بموسيقاه المتنوعة وزنا وقافية . In it, the researcher referred to the presentations and theatrical workmanship in the poetry of Abdul Rahman al-Khamysi, through the presentation of his diwan called (Diwan al-Khamisi), and his motivation to renew in weight and rhyme and his influence on collequial poetry and foreign literature, and his role in songwriting, and his fondness to provide suitable poetry to sing with his varied music weight and rhyme. | ||||
Keywords | ||||
کلمات مفتاحية : التجدید العروضى; الصنعة المسرحية; عبد الرحمن الخميسي . Key words: The presentations; theatrical workmanship; Abdul Rahman Al; Khamisi | ||||
Statistics Article View: 61 PDF Download: 147 |
||||