Using Explicit Instruction and Scaffolding to Develop EFL Speaking Skills among Secondary School Students. | ||||
مجلة کلية التربية. بنها | ||||
Article 16, Volume 32, Issue 125 - Serial Number 3, January 2021, Page 31-50 PDF (250.26 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jfeb.2021.226760 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
Nancy Wageeh Megria | ||||
کلية التربية - جامعة بنها | ||||
Abstract | ||||
هدفت الدراسة الحالية إلى تطوير مهارات التحدث ( الطلاقة – الدقة – التعقيد – المحتوى ) باللغة الإنجليزية لدى طلاب الصف الثانى الثانوى من خلال استخدام التدريس المباشر والسقالات التعليمية . اعتمدت الدراسة على تصميم المجموعة الواحدة التجربية ذات التصميم القبلى والبعدى . تمثلت عينة الدراسة فى 30 طالبا يمثلون فصلا واحدا (2/ 12) من طلاب الصف الثانى الثانوى بمدرسة نصر عبد الغفور بمنوف – محافظة المنوفية خلال الفصل الفصل الدراسى الثانى من العام الدراسى 2019-2020 . تصمنت ادوات الدراسة اختبار قبلى وبعدى لمهارات التحدث ومقياس للتصحيح وقد تم تطبيقها قبل وبعد استخدام التدريس المباشر والسقالات التعليمية فى تدريس مهارات التحدث . وفى نهاية التطبيق ؛ تم مقارنة نتائج الأختبار القبلى والبعدى للمجموعة التجربية لتحديد فعالية التدريس المباشر والسقالات التعليمية فى تطوير مهارات التحدث باللغة الإجنبية کلغة أجنبية . وقد وجد أن التدريس المباشر والسقالات التعليمية کان فعالا فى تطوير مهارات التحدث باللغةالإنجليزية کلغة أجنبية ،وانتهت الدراسة بتقديم مجموعة من التوصيات والتضمينات التربوية . Using Explicit Instruction and Scaffolding to Develop EFL Speaking Skills among Secondary School Students. Abstract The current study aimed at developing some EFL speaking skills (fluency, accuracy, complexity and content) for second year secondary school students through the use of explicit instruction and scaffolding. The study adoptedone group pretest-posttest design. Participants in the present study were 30 students comprising one intact classe 2/12 from 2nd year secondary school students at Nasr AbdElghaforeSchool, Menouf , Al – Menofia Governorate during the second term of the school year 2019 – 2020. Instruments of this study were an EFLspeaking skills checklist andpre and post tests andascoring rubric. A suggested program based on explicit instruction and scaffolding. By the end of the experiment, a pre/post EFL speaking skills test was administered to the group to identify the effectiveness of explicit instruction and scaffolding in developing the participants' EFL speaking skills. The results of the study revealed that explicit instruction and scaffolding were effective in developing EFL speaking skills. | ||||
Keywords | ||||
Keywords: Explicit Instruction; Scaffolding; EFLSpeaking Skills. التدريس المباشر – السقالات التعليمية – مهارات التحدث – اللغة الإنجليزية کلغة أجنبية | ||||
Statistics Article View: 122 PDF Download: 107 |
||||