برنامج مقترح قائم المحفزات التعليمية وفاعليته في تنمية متعة التعلم في الرياضيات لدى تلاميذ ما قبل المدرسة A Suggested Program Based on Gamification and its effectiveness in developing Learning Enjoyment in mathematics among pre-school students | ||||
المجلة الدولیة للمناهج والتربیة التکنولوجیة | ||||
Article 3, Volume 6, Issue 9, March 2022, Page 65-135 PDF (1.34 MB) | ||||
Document Type: بحوث | ||||
DOI: 10.21608/ijcte.2022.131444.1043 | ||||
![]() | ||||
Authors | ||||
شرين محمد محمد السيد1; wafaa mohamed2; تهى محمود احمد1 | ||||
1کلية الدراسات العليا للتربية | ||||
2کلية التربية- جامعة القاهرة | ||||
Abstract | ||||
هدف البحث إلى الکشف عن فاعلية برنامج مقترح قائم على المحفزات التعليمية في تنمية متعة التعلم، وذلک لدى عينة مکونة من (12) تلميذاً من تلاميذ ما قبل المدرسة، وتکونت ادوات البحث ومواده من قائمة أبعاد متعة التعلم، بطاقة الملاحظة، الاستبانة، البرنامج المقترح القائم على المحفزات التعليم (من إعداد الباحثة)، وتوصلت نتائج البحث إلى أن للبرنامج المقترح القائم على المحفزات التعليمية فعالية وحجم تأثير کبير في تنمية متعة التعلم في الرياضيات لدى تلاميذ ما قبل المدرسة. The research aimed at identifying the effectiveness of A Suggested Program Based on Gamification in developing Learning Enjoyment of (12) student of Pre-school Stage Pupils. The research tools and educational material were also represented in establishing Learning Enjoyment list, Observation card, Questionnaire, Program Based on Gamification (prepared by the researcher). The results of the present study assured the effectiveness A Suggested Program Based on Gamification for Developing Learning Enjoyment in mathematic for Pre-school Stage Pupils. | ||||
Keywords | ||||
المحفزات التعليمية، متعة التعلم في الرياضيات – الطفل Gamification (Badges; Leaderboards; Points); Learning Enjoyment in mathematic; child | ||||
Statistics Article View: 474 PDF Download: 2,719 |
||||