تنمية بعض من المهارات المعرفية (الانتباه البصري ) لدي الاطفال ذوي الاصابة الدامغية . | ||||
مجلة الطفولة | ||||
Article 14, Volume 42, Issue 1, September 2022, Page 349-373 PDF (1.27 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jchild.2022.152098.1052 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
رشا احمد | ||||
کلية التربيه للطفوله المبکره جامعه القاهره | ||||
Abstract | ||||
هدف البحث إلى تحسين الانتباه البصري لدي الاطفال ذوي الاصابة الدماغية ، وتکونت عينة البحث من 6 أطفال ذوي الاصابة الدماغية ،واستخدمت الباحثة مقياس البورتيدج، و برنامج من اعداد الباحثة وقد توصلت النتائج إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائيا بين متوسطات رتب درجات الأطفال ذوي الاصابة الدماغية قبل وبعد التعرض للبرنامج على مقياس البورتيدج فى اتجاه القياس البعدى ، ووجود فروق دالة إحصائيا بين متوسطات رتب درجات الاطفال ذوي الاصابة الدماغية فى القياسين البعدى والتتبعى للبرنامج على مقياس البورتيدج فى إتجاه القياس التتبعى. The goal of the research is to improve visual attention in children with cerebral palsy, and the research sample consisted of 6 children with cerebral palsy, The researcher used the portage scale, and a program prepared by the researcher ,The results found statistically significant differences between average grades of children with cerebral palsy before and after exposure to the program on the portage scale in the direction of distance measurement, There are statistically significant differences between average grades of children with cerebral palsy in the distance and tracking measurements of the program on the portage scale in the direction of tracking measurement. | ||||
Keywords | ||||
تنمية; المهارات المعرفية; لذوي الاصابة الدماغية | ||||
Statistics Article View: 146 PDF Download: 885 |
||||