الرمز الديني في ديوان الريشة المکسوره | ||||
مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة | ||||
Article 147, Volume 70, Issue 70, January 2022, Page 1-1 | ||||
Document Type: العلوم الانسانیة الأدبیة واللغات | ||||
DOI: 10.21608/artman.2021.97858.1365 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
علا برکات صالح الباز 1; سندس عاصم2 | ||||
1کليه الاداب جامعه المنصوره | ||||
2کلية الآداب جامعة المنصورة | ||||
Abstract | ||||
summary : The use of the symbol in the modern poem is a common feature among the majority of poets in varying degrees, and the various forms of figurative, rhetorical and suggestive are a deepening of the poetic meaning. Through this study, we monitor the approach of Professor Fathallah Gulen, in communicating his ideas through the beauty of the style that expresses the depth of meaning, and from where Colin Jamil derives his expressions and phrases, and what are the projections of the religious symbol that he uses in his poems. It becomes clear to us through research that Colin was influenced by the religious environment in which he grew up < br /> يعد استخدام الرمز في القصيدة الحديثة سمة مشترکة بين غالبية الشعراء بدرجات متفاوتة ، کما أن الأشکال المختلفة من التصويرية والخطابية والإيحائية هي تعميق المعنى الشعري. من خلال هذه الدراسة نرصد نهج الأستاذ فتح الله غولن في إيصال أفکاره من خلال جمال الأسلوب الذي يعبر عن عمق المعنى ، ومن أين استمد کولين جميل تعابيره وعباراته | ||||
Keywords | ||||
الرمز الديني; فتح الله کولن; الشعر الحديث; ديوان الريشة المکسورة | ||||
Statistics Article View: 71 |
||||