الفروق بين التلاميذ ذوي صعوبات التعلم والعاديين في التنمر | ||||
مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة | ||||
Article 31, Volume 71, Issue 71, August 2022, Page 1-1 | ||||
Document Type: العلوم الانسانیة الأدبیة واللغات | ||||
DOI: 10.21608/artman.2022.101639.1408 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
محمود محمود محمود العناني | ||||
کليه الآداب جامعه المنصورة | ||||
Abstract | ||||
تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على الفروق بين متوسطي درجات التلاميذ ذوي صعوبات التعلم والعاديين في التنمر، وذلک لدى عينة تتکون من (62) تلميذ وتلميذة ذوي صعوبات التعلم، و(62) تلميذ وتلميذة من العاديين، بمتوسط عمري قدره (13.23) وانحراف معياري قدره (1.70) وقد تم استخدام مقياس صعوبات التعلم (إعداد زيدان السرطاوي 2019)، ومقياس ضحية التنمر (إعداد الباحث)، وأوضحت نتائج الدراسة أنه توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي درجات التلاميذ ذوي صعوبات التعلم والعاديين في التنمر. This study aims to identify the differences between students with learning disabilities and normal in bulling, in a sample of (62) Male and female students with learning disabilities, (62) normal male and female students, with an average age of (13.23) and a standard deviation of (1.70) The Learning disabilities scale was used (prepared by Zaidan Al SartawI 2009), and the scale of the victim of bullying (prepared by the researcher), and the results of the study indicated that there are differences between students with learning disabilities and normal students in bullying | ||||
Keywords | ||||
الفروق; التلاميذ; صعوبات التعلم; العاديين; التنمر | ||||
Statistics Article View: 222 |
||||